ذبیح‌الله غریب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:بر اساس پایش‌های صورت گرفته ۳۵ درصد از مشترکان برق بخش کشاورزی این استان در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت داشته‌اند که صرفه‌جویی ۴۰ درصدی مصرف برق را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های سامان و بن از  ۳ هزار و ۷۰۰ مشترک برق کشاورزی، یکهزار و ۷۷ مشترک که مصرف‌کننده  عمده این حوزه بوده‌اند در طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف مشارکت داشته‌اند و در قبال ۴ ساعت صرفه‌جویی در ساعات پیک (۱۲تا۱۶) از پاداش مصرف ۲۰ ساعت برق رایگان بهره‌مند شدند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود:رعایت مصرف برق در ساعات اوج هزینه‌ها را تا یک چهارم کاهش می‌دهد.

غریب تاکید کرد: ساعت اوج مصرف برق مشترکین کشاورزی و صنعتی چهارمحال و بختیاری ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر و مصرف برق در ادارات ۱۱ تا ۱۵ و خانگی و تجاری ۱۹ تا ۲۳ شب است.

به گفته وی، با توجه به ضرورت اجرای گسترده طرح‌های مدیریت مصرف برق در استان، مشترکان کشاورزی امسال نیز می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های توزیع برق شهرستان با عقد تفاهمنامه همکاری مصرف خود را طبق دستورالعمل کاهش دهند و از پاداش مشارکت که بسته به میزان همکاری آن‌ها دارد، بهرمند شوند.
به گزارش ایرنا، طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف برق از سوی شرکت های توزیع برق در سطح کشور در حال اجراست و مشترکان بخش‌های مختلف  کشاورزی می‌توانند با مراجعه به امور برق محل سکونت خود و امضای تفاهمنامه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می‌شود و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.