به گزارش ایرنا، اقبال عباسی در دیدار با محمدباقر نوبخت با اشاره به خسارتهای ناشی از وقوع سیلاب در این استان اظهار داشت: بارش های سیل آسای فروردین ماه در حدود 6 هزار میلیارد ریال خسارت در این استان برجای گذاشت که شامل جاده ها و پل ها، مزارع کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و خانه های شهری و روستایی است.
وی ادامه داد: با وجود بالاترین بارش های کشور در موج اول و دوم بارش ها در چهارمحال و بختیاری اما هیچگونه تلفات جانی نداشتیم و تلاش شد خسارات به حداقل برسد.
عباسی تصریح کرد: اکنون برای بازسازی راه ها، پل ها و جبران خسارت های ناشی از سیلاب به مزارع کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و مقاوم سازی منازل مسکونی شهری و روستایی به منابع مالی نیاز داریم که می طلبد مسئولان در این خصوص مساعدت ویژه داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از این دیدار، نبود زیرساخت های مناسب را از عوامل توسعه نیافتگی این استان عنوان کرد و گفت: در همین خصوص از آنجاکه تنها راه هوایی این استان از طریق فرودگاه شهرکرد انجام می گیرد ایجاد زیرساخت های لازم و توسعه و بهسازی این فرودگاه از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
عباسی ادامه داد: امید است با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و متمرکز بتوان در توسعه و بهسازی تنها فرودگاه استان چهارمحال و بختیاری اقدام موثری شکل گیرد.
وی همچنین با بیان اینکه 5 هزار نفر از مردم استان در واحدهای مسکونی غیرمقاوم و فرسوده سکونت دارند، خاطرنشان کرد: به منظور احیای این واحدها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر امید می رود اعتبار لازم برای مقاوم سازی واحدهای فرسوده به استان اختصاص داده شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست نسبت به تسریع در جبران خسارتهای سیل در این استان ابراز امیدواری و دستور لازم را برای انجام اقدامات مرتبط صادر کرد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.