سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در نشست اعضای شورای راهبردی جمعیت همدان به بیان اهمیت ثبت وقایع حیاتی و جمع آوری آمار پرداخت و افزود: دستگاه ها با بهره گیری از آمار می توانند شاخص های توسعه اجتماعی، سلامت و رفاه عمومی را ارتقا دهند.
وی اضافه کرد: هر گونه تصمیم گیری و تصمیم سازی نیاز به داده ها و اطلاعات آماری مطمئن دارد که این موید اهمیت جمع آوری و ثبت وقایع و تجزیه و تحلیل این اطلاعات است.
معاون استاندار همدان تاکید کرد: باید با دقت اطلاعات مورد نیاز را ثبت و با بهره گیری از علم و دانش، آن را تجزیه و تحلیل کرد تا نتیجه آن اجرای طرح های خدماتی برای مردم باشد.
شاهرخی افزود: کارگروه اجتماعی و فرهنگی و زیر مجموعه آن فعالیت های متعددی را انجام می دهند که اثر بخشی این فعالیت ها مستلزم بهره گیری از آمار و اطلاعات است.
وی اضافه کرد: اطلاعات آماری باید به مثابه نور یا چراغ مسیر را به ما نشان دهد تا منابع اعتباری، هدفمند و بر اساس اولویت ها هزینه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: جابجایی آمار و داده ها، افراد را در مسیر نادرست قرار می دهد و آنها را از رسیدن به هدف دور می کند.
شاهرخی گفت: با وجود اینکه در برخی شاخص ها نظیر رشد جمعیت و مهاجرت، همدان وضعیت خوبی ندارد اما در دیگر شاخص ها مرتبط با مسایل اجتماعی شرایط خوب بوده و از میانگین کشوری بهتر است.
وی تاکید کرد: کسب موفقیت در اجرای بسیاری از ماموریت ها مستلزم هماهنگی و همکاری بین دستگاهی است بنابراین باید تعامل بین دستگاه ها افزایش یابد.
معاون استاندار همدان از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست در راستای سیاست های کلی جمعیت اقدامات، برنامه ها و چالش ها را بر اساس اهمیت اولویت بندی و اجرا کنند.
شاهرخی بیان کرد: کمیته زیر مجموعه حوزه اجتماعی با همکاری دستگاه اجرایی مرتبط علاوه بر شناسایی چالش ها و رفع موانع اجرای طرح ها و برنامه ها در صورت ضرورت ، برنامه ها را بازنگری کنند.
31 هزار و 193 نوزاد سال گذشته در این استان متولد شدند که این رقم نسبت به یکساله 95 حدود 6 درصد معادل 2 هزار و 2 نوزاد کاهش داشته است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.