فریبا محمدیان شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی مدارس کشور در بخش دختران به میزبانی همدان افزود: مدرسه نخستین سازمان رسمی برای تعلیم و تربیت است و معلمان اولین عضو مهم این جامعه هستند که در ارتقای سلامت روحی و جسمی دانش آموزان موثر هستند.
وی اضافه کرد:وزارت ورزش و جوانان همواره حامی ورزش دانش آموزی بوده است و سعی در تحول بیشتر در این زمینه دارد.
محمدیان ادامه داد:دختران آینده سازان ورزش کشور و استعدادهای ناب این سرزمین هستند و در رشته های مختلف همچون والیبال، بسکتبال، قایقرانی و وشو الگوی ورزشی به شمار می آیند.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان بیان کرد: دانش آموزان ورزشکار الگوهای ورزشی و استعداد های ناب جامعه اسلامی هستند و دریای خروشان استعداد های دانش آموزان در آموزش و پرورش جریان پیدا کرده است.
محمدیان کرد:مسابقات ورزشی موجب ارتقای اخلاق ، افزایش مهارت های اجتماعی و رشد دانش آموزان می شود.
*** توان کشور به سمت ارتقای ورزش دانش آموزی هدایت شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین بیان کرد:تحول در حوزه ورزش مستلزم توجه به ورزش دانش آموزان و فعالیت های آموزش پرورش در این زمینه است.
حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم، سه درصد از اعتبارات مالیات بر افزوده را به حوزه ورزش اختصاص داده است اظهار داشت: باید همه توان کشور به سمت وسوی ورزش دانش آموزی هدایت شود.
*** پایتخت گردشگری آسیا میزبان رقابت های ورزشی داشن آموزان
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: همدان در این دوره از رقابت ها میزبان سه هزار و261 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و عوامل اجرایی برگزاری مسابقات است.
محمد پورداود افزود: این رویداد ورزشی به عنوان یکی از برنامه های رویداد همدان 2018 در حال برگزاری است و در سالی که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا همدان انتخاب شده است به رونق گردشگری استان کمک می کند.
وی با اشاره به تاثیر این رویداد ورزشی در رونق بخش های دیگری همچون گردشگری و اشتغال، تصریح کرد: اغلب دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت ها در سفر بعدی خود با خانواده در همدان حضور می یابند و سفیران گردشگری همدان در معرفی جاذبه های تاریخی و باستانی این استان هستند.
گفتنی است؛ بیست ونهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور از یکم مرداد ماه تا 12شهریور در 12 رشته و با حضور 15 هزار دانش آموز برگزار می شود.
این سومین بار است که همدان در بخش دختران میزبان این رقابت ها است و پیش از این همدان در سال های 1383 و 1387 میزبانی بخش دختران این مسابقات را بر عهده داشته است.
9896/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.