رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان از ورود 8 دستگاه اتوبوس شهری جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی همدان خبر داد.
محمد پوروخشوری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: سال گذشته طی قرارداد منعقد شده با پست‌بانک مقرر شد 17 دستگاه اتوبوس جدید با تسهیلات به ناوگان حمل‌ونقل شهری همدان اضافه شود که تا کنون خرید 8 دستگاه محقق شده است.
وی تصریح کرد: به علت تحریم‌ها و نبود قطعات در شرکت سازنده نتوانستیم در موعد مقرر به تعهد خود عمل کنیم  و تا پایان سال می‌توانیم با اضافه شدن 9 دستگاه اتوبوس شهری دیگر به تعهد خود جامه عمل بپوشانیم.
پوروخشویی قیمت تمام‌شده اتوبوس‌های شهری در سال گذشته را 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود این مبلغ به 2 میلیارد تومان رسیده و شهرداری به‌تنهایی توان پرداخت هزینه‌های جدید را ندارد.
سهم 82.5 درصدی دولت در تأمین حمل‌ونقل عمومی
وی سهم دولت در تأمین حمل‌ونقل عمومی را 82.5 درصد دانست و بیان کرد: تنها 17.5 درصد از تأمین مخارج حمل‌ونقل به عهده شهرداری‌ها بوده اما اکنون با قطع یارانه‌ها از سال 90 تا کنون مجبور به تأمین صددرصدی هزینه خرید اتوبوس‌ها شده‌ایم.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان افزود: از سال 93 تا کنون 48 دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل شهری اضافه شده که این امر در راستای نوسازی و خروج ناوگان فرسوده بوده و با حمایت شهردار انجام‌شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان نسبت به سرانه حمل‌ونقل شهری عقب است، عنوان کرد: در تعریف ناوگان حمل‌ونقل شهری آمده به ازای هر 1000 نفر باید یک دستگاه اتوبوس شهری وجود داشته باشد اما در همدان با توجه به جمعیت و فعالیت 200 دستگاه اتوبوس شهری، حدود 350 دستگاه دیگر کسر داریم.
پوروخشوری در ادامه خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در شهرداری همدان درنظر داریم هر 2 سال یک‌بار تعداد 15 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری اضافه و در مقابل ناوگان‌های فرسوده را از رده خارج کنیم.
وی تحقق خرید 17 دستگاه اتوبوس جدید و راه اندازی آنها در مناطق کم برخوردار از سیستم حمل‌ونقل عمومی در سال 98 را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری خواند و گفت: 8 دستگاه اتوبوسی که وارد همدان شده‌، در مناطق حاشیه و یا مناطقی که سن فرسودگی ناوگان در آنها بالا بود، توزیع شده است.
تنها 40 درصد از مردم همدان از کارت بلیط استفاده می‌کنند
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان در ادامه از عدم استقبال مردم همدان از کارت بلیط‌های شهری خبر داد و گفت: تا کنون 2 میلیارد تومان برای هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری هزینه شده تا مردم بتوانند از کارت بلیط بهره مند شوند اما بیش از 60 درصد مردم هنوز هم از پول نقد استفاده می‌کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امکان برگشت پول نقد برای ناوگان حمل و نقل شهری امکان‌پذیر نبوده و تأمین هزینه‌های جاری در تعمیر و تجهیز تنها از طریق کارت بلیت‌ها امکان‌پذیر است.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان در پایان صرفه‌جویی در وقت، هزینه و عمر بالای کارت‌های هوشمند را از مزیت‌های استفاده از این طرح دانست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.