به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی هرمزگان که با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری انجام شد، اظهار داشت: هرمزگان با داشتن صنایع بزرگ، نفت، گاز و بنادر نقش بی بدیلی در اقتصاد ایران دارد.
وی افزود: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در غرب هرمزگان، در نزدیکی عسلویه برای استقرار صنایع انرژی بر ظرفیت مناسبی فراهم شده و در شرق استان نیز در قالب طرح توسعه سواحل مکران، پایانه نفتی کشور در آن منطقه ایجاد خواهد شد که نشان می دهد، شرق وغرب هرمزگان در حال توسعه متوزان است.
همتی بیان داشت: ظرفیت مناسب نیروی انسانی، کارآفرینان و سرمایه گذاران در هرمزگان شکل گرفته که با فراهم کردن شرایط کسب و کار و رفع موانع سرمایه گذاری، فضا برای سرمایه گذاری و توسعه جدید بر محور گردشگری در هرمزگان ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: با تکمیل مرحله دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تا پایان سال، تولید بنزین در این پالایشگاه به 24 میلیون لیتر خواهد رسید و تا پایان امسال اولین محموله 40 هزار تنی بنزین یورو 5 ایران از هرمزگان صادر می شود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور معروف است،گفت: این استان را می توان به عنوان پایتخت آینده گردشگری و تجارت دریامحور کشور نیز نامید.
کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان صبح چهارشنبه نهم اسفندماه وارد بندرعباس می شود.
از جمله برنامه های مهم رییس جمهوری در این سفر دو روزه به هرمزگان افتتاح 30 طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی، شرکت در نشست شورای اداری، دیدار با نخبگان و فرهیختگان و سفر به یکی از شهرستان های غرب استان است.
7198/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.