ایمان زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح نذر اهدای خون در هرمزگان از اول محرم آغاز شده و تا پایان صفر ادامه دارد اما در در روزهای تاسوعا و عاشورا پایگاه ها از ساعت هشت صبح تا پایان مراسم عزاداری برای خونگیری از عزاداران دایر است.
وی بیان داشت: پایگاه های مرکزی بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم در 2 نوبت صبح و عصر (از ساعت 8 صبح تا 13 و 30 دقیقه بعد از ظهر) و( ساعت 16 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه) آماده پذیرش اهدا کنندگان خون است.
مدیرکل پایگاه انتقال خون استان هرمزگان اظهار کرد: همراه داشتن کارت ملی به هنگام اهدای خون ضروری است.
زارعی اضافه کرد: هرمزگان با داشتن 2 هزار و 400 بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی ، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی روزانه به 120 تا 150 کیسه خون نیاز دارد.
وی گفت: بیش از 50 درصد خون اهدایی در استان هرمزگان مربوط به اهدا کنندگان مستمر می کنند.
اهدای خون در ایران یک امر بطور کامل داوطلبانه بوده و هر کسی که از نعمت سلامتی برخوردار باشد با شرایط سنی 18 تا 60 سال ، وزن بالاتر از 50 کیلوگرم و فشار خون طبیعی می تواند داوطلب مناسبی برای اهدای خون باشد.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و 500 بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقادی خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده های خونی هستند که هرمزگان دارای 400 بیمار دیالیزی و 160 بیمار دارای اختلال انعقادی است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.