گزارش این تیتر نیز در صفحه دوم روزنامه منتشر شده و در آن آمده است: ابتدا عضو شورای شهر بندرعباس مدعی شده که فروش 176 مغازه در مجتمع نور بدون مزایده و مجوز توسط شهرداری بوده اما یک مقام مسئول در شهرداری این امر را تکذیب کرده که تخلف شهرداری در فروش واحدها تجاری مجتمع نور صحت ندارد.
هچنین عضو شورای شهر بندرعباس گفته که شهردار بندرعباس در سال 93، قرارداد فروش 176 باب واحد تجاری در مجتمع تجاری مذهبی نور (مصلی) را به صورت غیرقانونی و در تخلفی مطلق امضاء کرده است و عضو شورای شهر در پاسخ گفته که فروش 176 واحد تجاری متعلق به شهرداری در مجتمع تجاری – مذهبی نور بندرعباس با مصوبه شورای اسلامی شهر صورت گرفته است.
در ادامه این مطلب آمده است:'گویا در آستانه انتخابات شوراهای شهر و روستا، ماه عسل شهردار بندرعباس نیز که طی تصدی مدیریت شهری بندرعباس همواره در حاشیه امنی قرار داشت به پایان دراماتیک خود نزدیک می شود، تقریبا طی یک ماه اخیر هر هفته ناگفته های جدیدی از سوی برخی از اعضای شورای شهر در مورد عملکرد شهردار و سازمان های مرتبط با آن رسانه ای می شود که البته تاکنون عباس امینی زاده شهردار بندرعباس به طور مستقیم از پاسخگویی آن ها خودداری کرده و عموما پاسخ منتقدان شورایی را معاونان او داده اند.'
با این حال بحث سوال رسمی از شهردار در صحن علنی شورا امروز سه شنبه در حالی قرار است مطرح شود که ادعای یک عضو شورای شهر در مورد فروش 176 باب واحد تجاری توسط شهرداری بندرعباس و واکنش بخش حقوقی شهرداری به آن بازخورد عجیبی در افکار عمومی داشته است.
صبح ساحل که این مطلب را به نقل از سایت مرکز خبر آورده است به شرح زیر است:
*عضو شورای شهر بندرعباس جزئیاتی از ماجرای فروش سه هزار و 200 مترمربع مغازه در مجتمع تجاری مذهبی نور (مصلی) توسط شهرداری بندرعباس بدون مجوز شورا و برگزاری مزایده را افشا کرد.
حسام صمیمی در صحن علنی شورا طی نطقی گفت: شهردار بندرعباس در سال 93، قرارداد فروش 176 باب واحد تجاری در مجتمع تجاری مذهبی نور (مصلی) را به صورت غیرقانونی و در تخلفی مطلق امضا کرده است:
وی اعلام کرد: شهردار در این اقدام غیرقانونی به یکی از مصوبات شورای شهر استناد کرده که تنها درباره تغییر کاربری بوده و هیچگونه اجازه ای برای فروش به شهردار نداده است.
به گفته صمیمی، شهردار این املاک را به قیمت هر مترمربع هفت میلیون و 500 هزار تومان فروخته و با توجه به اختلاف آن با قیمت آن با قیمت واقعی، با یک پرونده تخلف 80 میلیارد تومانی روبروهستیم.
*مدیرحقوقی شهرداری بندرعباس: تخلف شهرداری در فروش واحدهای تجاری مجتمع نور صحت ندارد
مدیر حقوقی شهردار بندرعباس نیز گفته است: فروش 176 واحد تجاری متعلق به شهرداری در مجتمع تجاری –مذهبی نور بندرعباس با مصوبه شورای اسلامی شهر صورت گرفته است.
بنابر مطلب ارسالی روابط عمومی شهرداری بندرعباس، محمد بدرقه با اشاره به اظهارات بی پایه و اساس یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس درخصوص تخلف 80 میلیارد تومانی شهرداری در واگذاری واحدهای تجاری مجتمع نور، اظهارکرد: این مجتمع از سال 86 هیچ گونه عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده بود و به دنبال همین مساله، شهرداری بندرعباس در سال 95 توانست 30 میلیارد تومان بدهی مجتمع مورد نظر را دریافت کند.
وی تاکید کرد: قطعا شهرداری در موارد مختلف نظر نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر را پیرامون مسائل مختلف جویا شده و در مواردی که نیاز به مصوبه رسمی است، با اخذ مجوز لازم اقدامات مورد نیاز را انجام داده و تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.
*عضو شورای شهر: جوابیه شهرداری انحرافی و اغفال مردم است
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: جوابیه منتشر شده درباره تخلف 80 میلیارد تومانی شهرداری در فروش مغازه های مجتمع تجاری نور حاوی مطالب انحرافی و مصداق اغفال افکار عمومی و مردم است.
حسام صمیمی در پاسخ به جوابیه شهردرای بندرعباس که ساعاتی پیش در اختیار رسانه ها قرار گرفت: متن زیر را منتشر کرد .
صمیمی انتشار دو جوابیه متفاوت در کمتر از 2 ساعت ، نشانه دستپاچگی و سردرگمی این سیستم در برابر افشای حقیقت است، در اولین جوابیه ، مدیر حقوقی محترم مانند کسی که به دنبال شریک جرم می گردد، اظهار داشته امضای بنده زیر مصوبه فروش املاک مورد بحث در سال 95 بوده است.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.