احمد طهرانی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: نقاط مختلف شهرستان خمین با جاذبه های تاریخی و گردشگری آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات مرتبط با سفرهای نوروزی از 25 اسفند در این شهرستان با مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آتی ادامه می یابد.
سرپرست فرمانداری خمین ادامه داد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان فراهم شده و هتل سه ستاره امام رضا (ع) خمین، 6 مدرسه، مهمان پذیر کریمه و اقامتگاه بوم گردی دهدشت، آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی است.
طهرانی اضافه کرد: برای فراهم کردن اقامتگاه اسکان موقت مسافران نوروزی با هماهنگی‌ شهرداری، پارک و بوستان تفریحی در میدان مدرس به عنوان محل مناسب با سرویس های بهداشتی و نمازخانه تجهیز شده است .
سرپرست فرمانداری خمین گفت: بیت تاریخی امام خمینی (ره) برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده شده و طرح راهنمای گردشگران نوروزی و بازارچه صنایع دستی نیز پیش بینی شده است.
طهرانی گفت: پایگاه‌های استقبال از مسافران در 2 ورودی شهر مستقر می‌شوند تا مسافران بتوانند به سهولت از محل اسکان در شهر مطلع شوند.
وی ادامه داد: سایت‌های تاریخی گردشگری خمین، همچون سنگ نگاره های تیمره برای بازدید گردشگران مهیا و در قلعه سالار محتشم برنامه های شاد و متنوع برای بازدید کنندگان پیش بینی شده است.
سرپرست فرمانداری خمین بیان کرد: استقبال از مسافران نوروزی در میدان آزادی و شهر قورچی باشی با اجرای برنامه های شاد و متنوع انجام و بازارچه صنایع دستی، سوغات و محصولات مشاغل خانگی نیز دایر شود.
طهرانی افزود: در کنار این نوروزگاه نیز بروشور و نقشه معرفی مناطق گردشگری شهرستان خمین توزیع می شود.
وی تصریح کرد: ستاد اجرایی سفرهای نوروزی با هشت کمیته در اوایل اسفند ماه در خمین تشکیل شده است که این کمیته‌ ها با برگزاری نشست هایی، تدابیر لازم را برای پذیرایی از مسافران را در دستور کار قرار داده اند.
طهرانی ادامه داد: برای تنظیم بازار نوروزی، 36 تن برنج هندی با قیمت 56 هزار ریال و برنج تایلندی با قیمت 28 هزار ریال در حال توزیع بین شهروندان است.
وی افزود: میوه شب عید شامل، 110 تن سیب و پرتقال در سردخانه های شهرستان خمین ذخیره شده است که با مشخص شدن قیمت و زمان توزیع، توزیع می شود.
سرپرست فرمانداری خمین با اشاره نقش رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان گفت: رسانه‌های خمین تاکنون نقش بسزایی در انتشار اخبار و انعکاس عملکرد دولت داشته‌اند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که با داشتن جاذبه های تاریخی بکر همچون بیت تاریخی امام خمینی (ره) سنگ نگاره های تیمره، دستکندها و شهرهای زیر زمینی، کبوترخانه ها، قلعه سالار محتشم، تیمچه بازار و 24 بقاع متبرکه سالانه، پذیرای 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.