به گزارش ایرنا، سعید کریمی روز دوشنبه در نشست شورای شهر که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: مناطق حاشیه نشینی یک واقعیت اجتماعی است و مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر نیز متعهد به ارائه خدمات هستند.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد سرنوشت پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) شهر ساوه، گفت: با توجه به اینکه، طرح با هزینه های بیت المال ایجاد شده، بی شک در شالکه اصلی آن تغییری ایجاد نمی شود.
کریمی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت پرنده فروشان از مجاورت بناهای تاریخی و موزه چارسوق و نیز محله امامزاده یحیی با همکاری سپاه، در دستور کار مدیریت شهری ساوه قرار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در مورد وضعیت تیم فوتسال شهرداری ساوه، گفت: به تازگی از سوی سازمان بازرسی 2 نامه در خصوص منع تیم داری شهرداری دریافت شده و این در حالی است که بسیاری از شهرداری های کشور اکنون در چند رشته تیم داری می کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در مورد عملکرد شورای پنجم در بخش عمرانی، گفت: در این مدت با وجود محدودیت منابع مالی کار اجرای 46 مورد جدولگذاری، 36 مورد آسفالت معابر، 24 مورد کفپوش، 27 پروژه دیوارکشی و اصلاح جداول شهری و اجرای نمادهای شهری، جابجایی لوله های آب و گاز انجام شده است.
کریمی همچنین نصب چراغ راهنمای غیرهوشمند در پل های شهید چمران و چراغ هوشمند در پل آزادی و نیز تعریض پل فردوسی و اصلاح هندسی میادین شهرداری، مادر، عاشورا، ولایت و نیز طرح پیوند زدن پل اسلام به پل شهید بهشتی را از مهم ترین برنامه های سه ماه آینده شورای شهر ساوه برشمرد.
کریمی گفت: این طرح ها در حالی اجرایی شده اند که درآمدهای شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده در 9 ماه سپری شده امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک چهارم کاهش یافته است.
وی ادامه داد: از ابتدا تا پایان آذر امسال مجموع درآمدهای شهرداری ساوه 210 میلیارد ریال بوده اما در مدت مشابه سال قبل این درآمدها، 800 میلیارد ریال بود.
رئیس شورای شهر ساوه بیان کرد: خبرنگاران می توانند مشاوران امین مدیریت شهری باشند و برای رفع نقاظ ضعف و تقویت نقاط قوت به شورا و شهرداری کمک کنند.

*** ساماندهی 102 کیلومتر معبر خاکی ساوه مستلزم 300 میلیارد ریال اعتبار
شهردار ساوه نیز در سخنانی اظهار کرد: در شهر ساوه 102 کیلومتر معبر خاکی داریم که برای ساماندهی این حجم به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
سید مهدی حسینی گفت: توجه به سیما و منظر شهری از اهداف اولویت دار شهرداری محسوب می شود که بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران در طرح های شهر از جمله طرح شهرک مشاغل آلاینده و مزاحم در دستور کار است.
وی گفت: با واگذاری برخی از فعالیت های شهرداری به دفاتر خدمات الکترونیک، علاوه بر سهولت در انجام کارهای شهروندان، به اشتغالزایی نیز کمک شایانی می شود.
حسینی گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و فرا رسیدن نوروز، برنامه هایی برای ایجاد فضاهای جدید و ترمیم و ساماندهی میادین شهر پیش بینی شده است.
شهردار ساوه با اشاره به اقدامات شورای شهر برای تصویب بودجه سال آینده شهرداری، گفت: بر اساس بودجه ای که مشخص می شود تلاش می شود علاوه بر طرح های سال 97، طرح های نیمه تمام سال 96 را نیز به اتمام برسد.
وی با اشاره به کاهش 70 درصدی درآمدهای شهرداری، گفت: برای جبران کسری بودجه در نخستین گام هزینه های غیر ضروری شهرداری مانند حقوق و اضافه کاری های غیرمتعارف برخی کارکنان شهرداری را به میزان 1.5 میلیارد تومان کاهش یافته که این مبلغ را برای پرداخت حقوق کارگران فضای سبز شهرداری که چهار ماه معوق شده بود، تخصیص داده شد.
حسینی گفت: در حالیکه بر اساس عرف باید نسبت بودجه عمرانی به هزینه های جاری 60 به 40 باشد اما در 6 ماه اخیر بودجه عمرانی شهرداری 38 درصد و بودجه جاری 62 درصد بود اما با تلاش های انجام شده اکنون این نسبت به 45 درصد هزینه های جاری و 55 درصد عمرانی تغییر یافت.
شهردار ساوه همچنین وصول 11 میلیارد تومان مطالبات شهرداری را یکی از محل های درآمدی شهرداری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه همچنان بسیاری از ساختمان های بلاتکلیف در شهر ساوه وجود دارد، پیش بینی می شود که میزان مطالبات شهرداری از این رقم فراتر رود.
وی همچنین میزان بدهی های قطعی شهرداری را 400 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در 2 ماه اخیر با تلاش های صورت گرفته پرداخت 45 میلیارد ریال از این بدهی ها پرداخت شد.
ساوه با چهار هزار و 748 کیلومتر مربع یکی از شهرهای استان مرکزی است و در این شهر 22 منطقه حاشیه ای وجود دارد هم 2 درصد از مساحت این شهر را بافت فرسوده تشکیل می دهد.
6539/3075/خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.