علی زندی فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گروه ها متشکل از 400 نفر برای خدمت رسانی به مردم در هنگام حوادث احتمالی و برف روبی جاده ها از 20 آذرماه همزمان با آغاز طرح راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان مستقر و ت اپایان فصل زمستان به مردم خدمت رسانی می کنند.
وی ادامه داد: در هنگام بارش برف سنگین و مواقع اظطراری با بهره گیری از توان بخشداری ها و دهیاری ها تا 350 گروه راهداری امکان پذیر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی یاد آور شد: در این مدت 32 راهدار خانه ثابت و هفت راهدارخانه سیار نیز برای خدمت رسانی به مردم آماده هستند.
زندی فر گفت: 60 هزار تن ماسه و شن خریداری و برای جلوگیری از وقوع حوادث در انبارهای این اداره کل ذخیره سازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: این اداره کل برای اجرای هرچه بهتر طرح راهداری زمستانی در استان عملیات راهداری از جمله روکش آسفالت گرم، لکه‌گیری آسفالت سرد، آسفالت حفاظتی تعمیرات پل‌ها و تونل‌ها، تعمیر و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، آشکارسازی نقاط پرتصادف و پاک‌سازی دهانه پل‌ها را در دست اجرا دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی پیش بینی کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تا آغاز طرح زمستانه نسبت رفع کمبودهای احتمالی راهدارخانه‌ها و تجهیزات راهداری زمستانی در حوزه استحفاظی استان اقدام می کند.
وی با یادآوری فعالیت چهار شرکت امداد خودرو در محورهای مواصلاتی استان مرکزی افزود: این شرکت های با مستندات و براساس قانون با مجوز رسمی در سطح جاده های استان فعال هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با تاکید بر کنترل خودروها برای استفاده از تجهیزات زمستانی گفت: شرکت های مسافری ملزم به کنترل و تجهیز وسایل نقلیه خود به لاستیک، چراغ و زنجیر چرخ و بخاری و سایر تجهیزات زمستانی شده اند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: تلفات جاده ای در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 نفر کاهش یافته است.
سرهنگ ایرج کهریزی افزود: افزایش برنامه ریزی و همکاری هرچه بیشتر دستگاه ها در طرح های ترافیکی و اقدام های زودبازده کاهش 20 درصدی تصادفات و حوادث جاده ای را به همراه دارد.
شش هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر ان را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/3075/ خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.