«محمدرضا سمیعی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روستاهای گازرسانی شده شامل «اکبرآباد قوشچی» و« سنگک» ساوه، «قاسم‌آبادسفلی از توابع شهرستان زرندیه و روستای «چشمه‌سفید» شهرستان خمین به‌علاوه  پنج واحد تولیدی در ساوه است که ساکنان آن‌ها در دهه فجر امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی ادامه داد: برای اجرا و تکمیل این طرح‌های گازرسانی درمجموع ۲۶ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال از محل  منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۶۶۸ متر شبکه و خط تغذیه گاز از نوع پلی اتیلن و فولادی برای گاز رسانی به این روستاها اجرا  و یک عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس و ۳۱۳ عدد علمک گاز نیز در این روستاها نصب شده‌است.

سمیعی گفت: ۱۶۶خانوار روستایی از مزایای این طرح‌های گازرسانی برخوردار شدند.

۵۵۰هزار مشترک گاز طبیعی در استان مرکزی وجود دارد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک‌هزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه است.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که ۲ هزار واحد آن در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.