حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد،  افزود:شهادت افتخارآمیز سرلشکر قاسم سلیمانی  از الطاف خفیه الهی بود و این سرباز رشید و شجاع اسلام به تنهایی لشکری بود که دلش برای مردم می تپید و حتی با شهادتش راهش با قوت ادامه دارد.

وی توضیح داد: این شهید سرافراز در راه دفاع از مکتب اسلام، ملت و ولایت جان خود را نثار کرد و حضور چند میلیونی مردم در آیین تشییع پیکر او نشان داد که مردم قدردان خادمان واقعی خود هستند و مسوولان هم باید با خدمت بی‌منت و حرکت در راستای آرمان های انقلاب و تبعیت از ولایت فقیه قدردان چنین ملتی باشند.

امام جمعه ساوه اظهار داشت: شهادت  سپهبد سلیمانی روح و جانی تازه در کالبد ملت و انقلاب دمید و سبب انسجام داخلی و تبیین حقانیت رهبری و نظام در جهان شد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: تقویت پیوند میان ملت های ایران و عراق با شهادت سردار سلیمانی و یار دیرین او ابومهدی مهندس از دیگر نکات قابل تامل است و حضور میلیونی مردم شهرهای مختلف ایران و عراق در تشییع پیکر مطهر نشان دهنده این همدلی است که دشمنان تلاش می‌کردند با فتنه‌انگیزی در عراق آن را دچار خدشه کنند.

وی انتقام گرفتن خون این شهیدان را اجتناب‌ناپذیر برشمرد و گفت: نخستین انتقام را ملت‌های ایران و عراق با غیرت دینی و ملی با حضور میلیونی در تشییع پیکر شهدا از آمریکا گرفتند و دلاوران سپاه نیز برای نخستین‌بار پس از جنگ جهانی دوم توانستند بر صورت استکبار جهانی سیلی سختی بزنند و پایگاه راهبردی عین‌الاسد را با موشک هدف قرار دهند به‌طوری که آن‌ها کشتی های خود را تا شعاع یک کیلومتری از آب های ایران دور کردند و همه ملت از سپاه قدس، نیروی هوافضا و همچنین سردار شهید تهرانی مقدم به خاطر این عملیات قدردان است.

خطیب جمعه ساوه تاکید کرد: اقدامات مجلس شورای اسلامی مبنی بر تروریست دانستن پنتاگون و فرماندهان امریکایی و همچنین مجلس عراق بر لزوم خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور نیز گام مهمی بود اما انتقام اصلی را جبهه مقاومت و ملت های مسلمان خواهند گرفت و آن هم احراج همه نیروهای مزدور و اشغالگرآامریکا از منطقه است.

وی در خصوص فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی و حیات طیبه است که همسرداری و حمایت و مراقبت از شوهر از ویژگی های بارز رفتاری این بانوی بزرگ اسلام بود و امیرالمومنین علی (ع) نیز در این خصوص فرمود: «به خدا قسم که هرگز در طول زندگی فاطمه مرا خشمگین نکرد و مرا نافرمانی نکرد و وجودش به گونه ای بود که هرگاه او به نگاه می کردم تمام غم و غصه هایم برطرف می شد».

خطیب جمعه ساوه در خصوص حادثه  جان باختن شماری از هموطنان در آیین تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ابراز تاسف کرد.

امام جمعه ساوه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند،‌ گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات، تمکین داوطلبان به قانون به خصوص در موضوع بررسی صلاحیت‌ها، رعایت اخلاق‌مداری و پرهیز از دروغ و شایعه پراکنی از سوی هواداران داوطلبان انتخابات از امور ضروری و بدیهی است که باید رعایت شود.

نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۳ نفطه شهری استان مرکزی اقامه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.