به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر چهارشنبه در جریان بازدید از دره گردشگری گردو (پارک آبخیزداری گردو) در جمع خبرنگاران افزود: تفاهم نامه ای امسال با سازمان جنگل های کشور در راستای طرح های آبخیزداری استان مرکزی منعقد شده است.
وی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده 200 میلیاردر ریال از سوی سازمان جنگل های کشور و به همین میزان از طریق اعتبارات استانی به طرح های آبخیز داری استان مرکزی اختصاص یابد.
استاندار مرکزی ادامه داد: امسال نخستین سال اجرای این تفاهم نامه بوده، اما تاکنون 30 میلیارد ریال از اعتبار سازمان جنگل های کشور به این طرح اختصاص یافته که باید استان مرکزی نیز به تعهدات خود عمل کند.
آقازاده بیان کرد: همه تلاش ها به کار گرفته شده تا در راستای این تفاهم نامه اعتبار بیشتری در سال 98 تخصیص یابد و برای سال های 1399 و 1400 نیز این اعتبار کامل تر شود.
وی گفت: این تفاهم نامه مزیت ها و نتیجه های خوبی برای استان مرکزی دارد که در پی آن صنعت گردشگری در استان و کلانشهر اراک رونق پیدا می کند و با توسعه صنعت گردشگری افزایش اشتغال نیز در این استان بیشتر می شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: کنترل آب های سطحی در این استان از جمله منطقه گردو در دستور کار جدی قرار دارد و با اقدام های صورت گرفته آینده خوبی برای این منطقه در انتظار است.
آقازاده تصریح کرد: معاونت عمرانی استانداری مرکزی، منابع طبیعی، محیط زیست و اقشار مختلف مردم باید دست به دست هم دهند تا این منطقه زیبا به بهترین شکل ممکن حفظ و روز به روز از امکانات بیشتری برخوردار باشد.
وی بیان کرد: منطقه گردشگری دره گردو توسط مردم مدیریت می شود و روزانه به طور متوسط 10 هزار نفر در این منطقه تردد می کنند اما با توجه ویژه مردم، این منطقه زیبا از زباله پاک است و این الگو باید در نقاط دیگر شهر نیز مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مرکزی تاکید کرد: دره گردو اراک الگوی خوب محیط زیستی محسوب می شود و تاکنون اقدام های خوبی برای توسعه و زیبا سازی این منطقه صورت گرفته است.
آقازاده بیان کرد: توسعه جنگل کاری نیز در استان مرکزی با جدیت دنبال می شود و در سال جاری 15 هزار اصله نهال در منطقه گردو اراک کاشته شده و این مهم تا اسفندماه و ایام درختکاری نیز ادامه دارد.
دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت ۱۰۰ هکتار در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است و دلیل نامگذاری این منطقه وجود روستای گردو و درختان گردو در این دره است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.