رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال کشور بر اهمیت نقش علم پزشکی بر موفقیت ورزشکاران و کاهش آسیب ها در حین مسابقات تاکید کرد.

 سمینار تازه های پزشکی فوتبال امروز در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور اساتید و ورزشکاران در ساری برگزار شد.

توحید سیف برقی امروز در حاشیه برگزاری این سمینار در گفتگو با خبرنگار ایلنا به اهمیت و نقش علم پزشکی در ورزش و فوتبال پرداخت و اظهار داشت:  نقش علم پزشکی در ورزش و فوتبال واضح و تاثیرگذار بوده و تمام تشکیلات تیم‌های ورزشی بر این موضوع تاکید ویژه دارند ضمن اینکه اثرات آن  در جلوگیری و پیشگیری از آسیب و توانبخشی آسیب در حین مسابقات به خوبی مشهود است.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش در راستای سیاست‌های تمرکززدایی آموزش پزشکی در فوتبال است و بر اساس طراحی کمیته فوتبال مقرر شد کلاس‌های آموزشی مختلف در مرحله اول در تمامی استان‌ها آموزش‌های لازم مانند آسیب به سر، معاینات قلبی عروقی و تمامی موارد که مرتبط با سلامت ورزشکار است انجام شود.

رئیس کمیته پرشکی فدراسیون فوتبال کشور با اعلام اینکه  در برنامه سا ل98 این همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی با کمک فناوری آی تی به صورت هفتگی برای کل کشور برنامه‌ریزی شده است،گفت: تمام هیئت‌های پزشکی فوتبال و  ورزشکاران ،مربیان وپزشکان می‌ توانند روز و ساعت خاص مسائل مربوط به روانشناسی، توانبخشی، آسیب، تاثیر مواد مخدر و تمام مسائلی که مربوط به ورزش است را آموزش ببینند.

وی ادامه داد:  با این روش برنامه "برنامه یک روز در سال " به برنامه های هفتگی با بهترین اساتید برگزار می شود تا همه ی افراد مرتبط با این موضوع از آموزش های اساتید بهره مند شوند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.