به گزارش خبرنگار ایرنا ، استاندار مازندران روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان در ساری آغاز فعالیت این سامانه را به صورت رسمی اعلام کرد و گفت : با راه اندازی این سامانه ، بازرسانی به صورت نامحسوس عملکرد تمامی دستگاههای دولتی و غیر دولتی را در زمینه رعایت حقوق شهروندی کنترل کرده و نتیجه گزارش خود را به صورت مستقیم به دولت و مقامات بالادست گزارش خواهند کرد .
محمد اسلامی با تاکید بر این که حوزه این بازرسی ها گسترده خواهد بود ، افزود : گستره نظارت و بازرسی تمامی خدمات قابل ارائه به شهروندان را از بازار ، خدمات هتلینگ ، انتظامی و گردشگری و خدمات شهری گرفته تا خدمات اورژانسی و اداری را شامل می شود.
وی با تاکید بر این که ایام نوروز فرصتی برای برنامه ریزی مناسب و رونق کسب و کار مردم است ، از مدیران دستگاههای اجرائی دولتی و عمومی و فرمانداران خواست تا با هوشیاری و هماهنگی ، اقدام بموقع و مسئولیت پذیری ، پاسخگوئی به شهروندان را در سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
اسلامی یکی از مصداق های حقوق شهروندی برای مسافران نوروزی را اقامت در مکان های رسمی و تائید شده و دارای امنیت همه جانبه دانست و هشدار داد : اقامتگاههای فاقد مجوز اعم از منازل مسکونی ، ویلاها و غیره حق مسافرپذیری ندارند.
وی به مسافران و گردشگران نوروزی هم توصیه کرد تا مراقب افراد کلاهبردار باشند و تاکید کرد : برخی قانون گریزی ها و خدمات بی کیفیت و نگاه سودجویانه به مسافر و گردشگر ، موجب ناراحتی و نارضایتی مسافران می شود و این لجام گسیختگی ها آسیب های بزرگی به گردشگری و اقتصاد استان وارد می کند که از این پس نباید ادامه داشته باشد .
استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی در سال های اخیر طی تعطیلات نوروزی مهم ترین مقصد گردشگران و مسافران بوده است.
آمارهای رسمی نشان می دهد در تعطیلات نوروزی 96 بیش از 12 میلیون نفر شب اقامت مسافر و گردشگر در استان ثبت شد و در 11 ماهه امسال هم آمار اقامت در این زمینه به بیش از 50 میلیون نفر شب رسید.
هم اکنون طبق گزارش سازمان میراث فرهنگی مازندران ، بیش از 90 هزار واحد اقامتی و تاسیسات غیر مجاز با ظرفیت بیش از 500 هزار نفر شب اقامت در استان فعال است که نظارتی بر آن وجود ندارد.
** سامانه راهنمای سفر استان مازندران یا رسام
استان مازندران در حالی با فعال کردن سامانه رصد حقوق شهروندی به استقبال سال جدید و تعطیلات نوروزی می رود که پیش از این سامانه راهنمای سفر استان مازندران موسوم به ' رسام ' نیز در این استان فعال شد.
رسام ، نخستین سامانه در نوع خود در کشور است که فقط در مازندران راه اندازی شده و مسافران و گردشگران می توانند بر اساس اطلاعات مستند این سامانه جهت اسکان و استفاده از خدمات تصمیم گیری کنند.
استاندار مازندران در نشست ستاد خدمات سفر استان با تاکید بر ضرورت مراجعه گردشگران و مسافران نوروزی به این سامانه برای دریافت اطلاعات گردشگری و اقامتی لازم ، گفت : این سامانه دستاورد و کوششی مطلوب در جهت مدیریت گردشگر و مسافر و همچنین ارائه خدمات مناسب است و باید تمامی دستگاهها اطلاعات و راهنمایی های خود را وارد این سامانه کنند تا مدیریت و خدمات متمرکز ارائه شود .
وی افزود : پایگاههای امداد و نجات و شهرداری ها و اورژانس و دیگر دستگاهها با استقبال خوب از مسافران سعی کنند در تمام طول شبانه روز در ایام تعطیلات چیدمان منطم و مسئولانه پیش بینی شده فعلی را حفظ کنند و با حضور در صحنه برای ارائه خدمات ، نقش مسئولانه ایفا کنند.
اسلامی گفت : شهرداران به پاکسازی و تمیزی شهری توجه داشته باشند ، زیرا شهر افسرده و کثیف مردم را ناراضی می کند.
وی از مسئولان و متولیان سازمان ها و شرکت های حمل و نقل هم خواست تا با ایفای نقش مسئولانه ، مدیریت زمان را برای گردشگران و مسافران تسهیل کنند و اجازه ندهند تاخیر در حمل و نقل و جا به جائی در ترمینال ها ، فرودگاهها و ایستگاههای راه آهن خدشه ای به برنامه گردشگران وارد کند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.