به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نوشهر افزود: ریاست جمهوری سمت بسیار مهمی است و باید به کسی رای داده شود که صلاحیت لازم را داشته باشد.
وی یادآور شد : بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان گذاشته است که خوشبختانه این شورا در چهار دهه گذشته مجامله نکرد و این کار به قیمت دشمنی عده‌ای با این نهاد قانونی تمام شد.
امام جمعه نوشهر بیان کرد: هر چند قانونِ ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هنوز درست نشده است و ثبت نام بیش از هزار و 600 نفر در انتخابات که از ابتدا معلوم بود اغلبشان تأیید صلاحیت نمی‌شوند معنی ندارد.
وی اظهار داشت: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند با همین قانون اساسی به میدان می‌آیند و اگر رئیس جمهور شوند، به همین قانون اساسی سوگند می‌خورند ولی متأسفانه برخی از افراد بعد از آنکه رای می‌آورند می‌گویند اختیارات رئیس جمهور کم است.
مشایخ تصریح کرد: برای تشخیص نامزد اصلح باید به سوابق نامزدهای اعلام شده توجه کنیم و کارنامه و برنامه و همچنین میزان توجه آنان را به ارزش‌ها و قانون اساسی بسنجیم.
او افزود : عمل به قول‌ها و ادبیات گفتاری و نحوه حرف زدن و اعتقاد به مدیریت جهادی از دیگر شاخص‌های تشخیص و انتخاب اصلح است.
وی ادامه داد : باید ببینیم نامزدها به امکانات درون کشور توجه دارند یا نگاهشان به بیرون است و لازم است به اطرافیان و حامیان هر نامزد نیز توجه کنیم زیرا همین افراد هستند که بعد از رأی آوردن آن نامزد، سمت وزارت و نظایر آن را تصاحب می‌کنند.
امام جمعه نوشهر گفت : از ابتدای انقلاب تاکنون گفتمان‌های مختلفی همچون گفتمان امام راحل، گفتمان سازندگی، گفتمان اصلاح‌طلبی، گفتمان عدالت و مهرورزی حاکم شد که این آخری در چهار سال اول خوب عمل کرد ولی بعد منحرف و به مکتب ایرانی و دیگر موارد منتهی شد.
مشایخ به پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در بیابان طبس اشاره کرد و گفت: دست غیب خداوند از ابتدا حامی این انقلاب بود.
وی شنبه سیاه در سوریه و کشتن مردم بیگناه را در هنگام مبادله با تروریست‌ها محکوم کرد و سکوت مجامع مدعی حقوق بشر را تأسف‌بار خواند.
امام جمعه نوشهر همچنین خواستار تسریع در احداث شبکه فاضلاب نوشهر شد.
خبرنگار : شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.