مهران حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران افزود : پس از مساعد شدن شرایط جوی و آفتابی شدن هوای مازندران ، حضور مسافران در این استان رشد داشته است .
هوای مازندران از روز ششم فروردین و یک هفته پس از ناپایداری های جوی که با بارش برف و باران در مناطق کوهستانی و جلگه ای همراه بود ، آفتابی شد و همچنان ادامه دارد.
دمای هوای مازندران هم در 2 روز گذشته با افزایش بیش از 10 درجه ای ، ورود فصل بهار را بیش از پیش برای گردشگران نوروزی برجسته کرد.
** آغاز دور دوم سفرهای نوروزی
معاون میراث فرهنگی مازندران گفت : بیشترین تعداد اقامت مسافران نوروزی مازندران در چند روز اخیر مربوط به روز گذشته به تعداد 802 هزار و 446 نفر شب اقامت بود .
وی با اشاره به رشد پنج درصدی حضور مسافران در دور نخست سفرهای نوروزی در مازندران افزود : در آن ایام بیش از پنج میلیون نفر شب اقامت در استان ثبت شده است .
حسنی پیش بینی کرد با توجه به شرایط جوی مساعد در مازندران تعداد مسافران بیشتری به این استان سفر کنند .
نوروز سال گذشته حدود 12 میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران ثبت شد .
به گفته حسنی یک میلیون و 708 هزار و 300 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در روستاها ثبت شده است که در از این حیث نیز افزایش روند حضور مسافران دراین مناطق را به نسبت سال گذشته شاهد هستیم .
وی افزود : همچنین 929 هزار و 800 نفر از مسافران نوروزی که به مازندران سفر کردند روستاگردی را در برنامه های سفر خود قرار دادند .
مازندران بیش از سه هزار روستا و آبادی دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096 /1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.