به گزارش خبرنگار ایرنا ناهید پرویزپور روز سه شنبه در کارگروه بانوان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: دستیابی زنان جامعه به سلامت و رفاه اجتماعی از وظایف دولت ها است.
وی بر نقش تاثیرگذار بانوان در نهاد خانواده ها تاکید کرد و افزود: بانوان قلب تپنده خانواده ها هستند و نقش تاثیر گذاری در سلامت جسمی و روانی جامعه دارند.
وی اظهار داشت: در صورتیکه بانوان دارای سلامت جسم و روح نباشند در حقیقت سلامت خانواده و جامعه با مخاطره مواجه می شود.
پرویزپور ادامه داد: در این راستا مسئولان باید با توجه به نیازهای استان ها شاخص های سلامت بانوان را تعریف کنند و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنند.
وی افزود: زنان جامعه به نوعی درگیر برخی بیماریها از جمله کم خونی و دیابت هستند و از طرفی برخی بیماریها نیز مختص بانوان هستند اما شایعترین بیماریهای بانوان در لرستان شناسایی نشده است.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: الگوهای لازم در برنامه ورزش ،تغذیه و مدیریت استرس بانوان باید درنظر گرفته شود و کارگاه های آموزشی لازم باید برگزار شود.
پرویزپور با بیان اینکه بانوان شاغل در سطح استان بیش از بانوان خانه دار با مشکل استرس مواجه هستند، افزود: آسیب هایی که گریبانگیر بانوان شاغل و خانه دار هستند باید شناسایی و یک بانک اطلاعاتی در این راستا تدوین شود.
وی اظهار داشت: در حوزه بانوان استان آمار دقیقی جهت برنامه ریزی دقیق وجود ندارد و دستگاه های اجرایی مربوطه باید نظام اطلاعاتی مورد نیاز را تهیه کند.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت غربالگری بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی گفت: بسیاری از بیماری ها قابل پیشگیری هستند و برای زنان شاغل با کمک اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی استان مورد پیگیری و انجام قرار گیرد.
وی به تاکید استاندار لرستان بر ضرورت حضور بانوان در مسئولیت های مدیریتی دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: به زودی تعدادی از مسئولیت های دستگاه های اجرای و معاونت فرمانداری های استان به بانوان واگذار می شود.
پرویزپور ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی استان موظف به واگذاری یکی از معاونت ها به بانوان هستند و 16 انتصاب در حوزه جوانان و بانوان انجام شده است که از این مجموع 11 نفر انتصاب معاونان بانو دردستگاه های اجرایی استان است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.