به گزارش ایرنا، موسی خادمی روز شنبه در بیست و نهمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان لرستان که در محل دانشگاه فرهنگیان خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت تولید در کل کشور وضعیت مطلوبی نیست اظهار کرد: با بهبود تولید و سرمایه گذاری می توان بخش عمده ای از این مشکلات را رفع کرد.
وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در وضعیت معیشتی کارگران گفت: تصور اینکه کارگری چندین ماه حقوق نگرفته باشد سخت است و تلاش برای رفع این مشکلات است اما گاه امکان حل مشکل در کوتاه مدت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در استان لرستان برخی صنایع دچار مشکل شده اند افزود: اجرای غلط خصوصی سازی نتوانسته است مشکلات برخی واحدهای صنعتی را مرتفع کند بلکه مشکلات آنها را بیشتر هم کرده است.
خادمی افزود: بخش عمده ای مشکلات ما در استان در زمینه کارخانه های روی زمین مانده ناشی از همین اجرای غلط خصوصی سازی است ولی این امیدواری وجود دارد که با تمهیدات و تسهیلات دولت در سال 97 بتوان بخشی از این صنایع را که امکان بازگشت دارند را فعال کرد.
استاندار لرستان افزود: درعین حال باید یادآور شد بسیاری از این صنایع از نظر تکنولوژی و سایر موارد از دور خارج هستند و درست شدنی نیستند.
وی گفت: صنایعی که امید به بازگشت آنها وجود دارد به مدار تولید باز می گردند.
علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان نیز در بیست و نهمین جشنواره امتنان از نخبگان تولید و کار استان لرستان گفت: این جشنواره با هدف معرفی الگوهای موفق برگزار شده تا بتوان ایده ها خلاقانه و موثر به سایرین معرفی کرد.
وی افزود: در این جشنواره یکهزار و 78 نفر و بنگاه اقتصادی ثبت نام کردند که این میزان شرکت کننده نشان می دهد از ظرفیت خوبی در زمینه جامعه کارگری و کارفرمایی برخوردار هستیم.
به گفته وی داوری و ارزیابی نوآوری های شرکت کنندگان در این جشنواره هم بصورت اینترنتی و هم بصورت میدانی انجام شد و در نهایت 2 گروه کار نمونه، 2 واحد نمونه و یک کارگر شاخص انتخاب شد که در مرحله بعدی به رقابت های کشوری راه داده می شوند.
آشتاب افزود: کارآفرینان نیز با تولید کالای با کیفیت و رقابتی و مشتری پسند می تواند تمایل مشتری به خرید کالای داخل را بیشتر کنند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.