به گزارش خبرآنلاین لرستان، گونه های جانوری مختلفی در کوه اسرار آمیز و زیبای یافته زیست دارند که به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان این منطقه توسط فنس حفاظت شده و به جهت تامین منبع آب نیز پنج چشمه آبشخور در آن تاسیس شده است.

لازم به ذکر است:این کوه زیبا و دیدنی از جمله رشته کوه های منفرد سفید کوه است که با گونه های مختلف کل و بز کوهی و پلنگ و خرس حیات وحش لرستان را ممتاز می سازد.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این بازدید با تاکید بر تلاش های شبانه روزی محیط بانان در دفاع از زیستگاه این منطقه ابراز داشت:حضور فیزیکی محیط بانان در این منطقه موجب امنیت نسبی یافته شده و به همت همین جانفشانی ها، شاهد عبور دسته های پنجاه تا صدتایی کل و بز در رشته کوه های سفید کوه هستیم.


فتحی بیرانوند افزود:خوشبختانه با افزایش فرهنگ زیست محیطی، میزان تخلفات تا حدودی کمتر شده و فعالان زیست محیطی،کوهنوردان و همه افرادی که دل در گرو محیط زیست دارند نیز به نحوی یاری دهنده ما هستند.


در ادامه این بازدید اصحاب رسانه به اتفاق مدیر کل و هیئت همراه حفاظت محیط زیست از سراب کی میرزاوند از توابع منطقه چگنی و غار کلدر خرم آباد نیز بازدید به عمل آوردند و از نزدیک در جریان سبک زندگی محیط بانی قرار گرفتند.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 727937
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.