به گزارش خبرآنلاین لرستان،در این مراسم معنوی حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر مسئول حوزه علمیه صادقیه خرم آباد با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) بیان داشت: امام رضا(ع) معرف مکتب تشیع و علوم اسلامی در ایران است تا ما بتوانیم امام٬ ولی خدا و ولایت ائمه (ع) را بدرستی بشناسیم.
وی گفت: به برکت امام رضا(ع) در ایران و به دنبال آن سفر برخی از معصومین (ع) مثل حضرت معصومه (س) و شاهچراغ ٬ فرهنگ تشیع در جای جای ایران اسلامی گسترش یافت و شخصیت هایی در کنار امام زاده ها بخصوص در کنارحرم حضرت معصومه(س) ودر حوزه ی علمیه قم تربیت شدند نظیر: امام (ره) ٬ آیت اله بروجردی و دیگران که با معرفت دینی خود و با استفاده از مکتب تشیع دنیا را دگرگون کردند .
شمسی فر در ادامه سخنانش اظهار داشت: امام رضا(ع) با معرفت٬ دانش و علم خود دیگران را به مناظره علمی دعوت می کرد . او همواره شیعیان را به کسب علم و دانش و معرفت افزایی برای رهایی از جهل مادی فرا می خواند و این کار یکی از خواسته های این امام همام بود .
وی در پایان سخنانش با اشاره به هدف از آفرینش بشر در مکاتب غربی گفت: هدف از آفرینش بشر و تکامل انسان از دیدگاه مکاتب و فلاسفه غربی بی پاسخ مانده و در این دیدگاه های مادیگرایانه که لذت جویی ٬ نفع شخصی ٬ آزادی فردی و... مطرح است همه محکوم به شکستند و بودند کسانی که به پوچ گرایی رسیدند و خودکشی کردند ؛ ولی در مکتب اسلام ٬ بخصوص تشیع جواب همه ی این سوالات توسط ائمه (ع) داده شده و هدف از تکامل انسان و آفرینش او رسیدن به بی نهایت است وائمه (ع) اعتقاد به عالم آخرت و تلاش برای رسیدن به آن آرمان غایی در این دنیای مادی که محل گذر است را برای ما مشخص کرده اند. وی گفت : انسان در میان دو قوس نزولی و صعودی قرار دارد و می تواند راه صعود را طی کند و به کمال برسد یا راه قوس نزولی را بپیماید و به شقاوت و بدبختی برسد .
در پایان این مراسم معنوی سوالاتی درمورد امام رضا(ع) و دهه کرامت مطرح گردید و به ۱۲ نفر هدایایی به قید قرعه اهدا شد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714578
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.