به گزارش ایرنا اسد عبدالهی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه ویژه هماهنگی و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد گفت: شهرداری، شورای شهر و سایر دستگا های مرتبط با این امر باید تخلفات موجود را پیگیری کرده و بیش از پیش برتمام مراحل ساخت نظارت جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: دستگاه های قضایی و انتظامی نیز  باید از هر گونه اعمال فشار و نفوذ احتمالی توسط خاطیان در اجرای قانون جلوگیری به عمل آورند.
عبدالهی اظهار داشت: در کنار اقدامات پیشگیرانه باید مصوب شود افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند  از دریافت خدماتی مانند امتیازآب، برق و گاز محروم شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: همچنین باید تدابیری اندیشیده شود که هزینه انجام ساخت و ساز در مناطق حاشیه ای به گونه ای بالا رود که عملا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.
مدیرکل منابع طبیعی لرستان در این جلسه به ۸۲ پرونده ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۰ فقره قلع و قمع انجام شد و مابقی نیز در دست بررسی می باشد.

شیرزاد نجفی با بیان اینکه بیشترین میزان تخلفات در شهرستان های خرم‌آباد و بروجرد است افزود: عدم واگذاری امتیازهای آب، برق و گاز در مقابله با متخلفان باعث سرعت و پیشرفت کار می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز ضمن تاکید بر جلوگیری از تصرفات اظهار داشت: ابتدا  بایددر ارتباط با کار گروه های مرتبط با این مسئله به جمع بندی و نتایج قطعی برسیم چرا که در این صورت میتوان از پتانسیل شورای حفاظت محیط زیست استفاده بهتر و بیشتری کرد.
مهرداد فتحی بیرانوند گفت: خوشبختانه در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، اکثر اراضی تصرف شده خلع ید شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تصرفات در حاشیه شهر است اظهار داشت: اگر شهرداری در ایجاد کمربند سبز اقدام کند مانع تصرف می شود همچنین دفترخانه ها و بنگاه های معاملات ملکی نیز نباید در این خصوص اقدام به نقل و انتقال این اراضی نمایند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.