به گزارش ایرنا استاندار لرستان شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماشین آلات و تجهیزات شرکت پارسیلون خرم آباد به لحاظ تکنولوژی از دور خارج شده و در این راستا تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

سید موسی خادمی افزود:  باتوجه به تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد در مجلس، پیشنهاد می کنیم که در مکان شرکت پارسیلون منطقه ویژه ایجاد شود این در حالیست که مطالعات طرح انجام شده اما هنوز مصوبه شورای نگهبان را دریافت نکرده  است.

وی اظهار داشت: در مقطعی رای صادر و از خریدار قبلی، این شرکت پس گرفته شد که در اختیار بانک‌ها قرار بگیرد و در این راستا مشکلات زیادی وجود داشت که اکنون برطرف شده است.

استاندار لرستان  با اشاره به رتبه دوم لرستان در نرخ تورم کشور گفت: وجود تورم مسکن لرستان نشانه رونق است و گرایش در سرمایه‌گذاری استان را نشان می دهد.

کارخانه پارسیلون خرم آباد که در کیلومتر ۸ جاده خرم‌آباد واقع است تا قبل از واگذاری، ۲ هزار کارگر به صورت مستقیم داشت و چیزی حدود ۱۵هزار نفر به صورت غیرمستقیم برای این کارخانه کار می‌کردند.

شرکت پارسیلون خرم آباد(سهامی عام ) به عنوان بزرگترین تولید کننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی آمید ۶ در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد که در دهه ۸۰ پس از واگذاری به بخش خصوصی دچار رکود و بحران شد.

این شرکت در سال ۱۳۶۳ به بهره برداری رسید و ظرفیت تولید سالانه آن ۱۴ هزار تن انواع نخ نایلون خام و استرچ و یکهزار تن گرانول پلی آمید ۶ اعلام شد.

محصولات پارسیلون در صنایع تکسچر ایزینگ، بافندگی کتن و راشل، گردباف، تولید نخ تور ماهیگیری، جوراب بافی، شیلنگ، لاستیک و انواع قطعات پلاستیکی مهندسی مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.