بهروزیاراحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ورود تدریجی سامانه بارشی به منطقه از 29 فروردین شاهد بارش باران و وزش باد درآسمان بروجرد خواهیم بود.
وی اظهارداشت: این سامانه در روزهای یکم و سوم اردیبهشت با افت دما همراه است و انتظار می رود در صبح سه شنبه سوم اردیبهشت کمینه دما درروستاها به صفر درجه برسد.
یاراحمدی بیان کرد: با توجه به گلدهی درختان در باغات میوه و احتمال سرما زدگی به کشاورزان توصیه می شود نکات لازم را رعایت کنند.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد اضافه کرد: انتظارمی رود کشاورزان نسبت به تامین سوخت، کنترل دما، رطوبت و بستن دریچه‌ها درگلخانه‌ها، مرغداری ها و دامداری ها اقدام نمایند.
یاراحمدی افزود: در باغات، مزارع و مناطق کوهپایه ای محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار باتوجه به پایین بودن دمای سطح زمین ضروری است.
وی بیان کرد: آماده سازی وسایل برای مواجهه با سرمازدگی بهاره در باغات و اطراف مزارع نظیر بخاری باغی، سوزاندن کاه و کلش، ایجاد پوشش پلاستیکی بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر و خودداری از انجام هرس درختان، برداشت محصولات نظیرسبزی و صیفی جات و انتقال به مکان های امن و انبارهای استاندارد باید در دستور کار باغداران و کشاورزان قرار بگیرد.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد ادامه داد: استفاده از ریز مغذی های توصیه شده توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، خودداری از انجام عملیات شخم و پاکنی باغات، آبیاری به موقع مزارع و باغات قبل از ورود موج سرما به منظور تعدیل دمای محیط و محافظت از کندوهای زنبور عسل در مقابل کاهش دما را از دیگر توصیه های لازم و قابل توجه برای کشاورزان است.
یاراحمدی یادآور شد: در سال زراعی جاری میزان بارش ها به 865 میلیمتر رسیده و این درحالی است که این میزان درمدت مشابه سال قبل 253میلیمتر بود.
وی گفت: دمای فعلی هوای بروجرد 16 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش یافت.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد حداقل و حداکثر دمای هوای شهرستان را به ترتیب 11 و 22درجه سانتیگراد بالای صفراعلام کرد و افزود: آسمان بروجرد در 24 ساعت آینده ابری همراه با وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.