رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بصیرت و بینایی امام خمینی (ره) را بی نظیر دانست و گفت: این که می گوئیم امام راحل آنطور که باید بشناسیم نشناخته ایم، درست است.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران یکشنبه شب در آئین گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی که به مناسبت 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و استاندار برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) پس از انقلاب بلافاصله دستور شکل گیری مجلس شورای اسلامی و شوراها را دادند و در کنار آن انتخابات برگزار شد تا مردم نمایندگان خود را برگزینند و برسرنوشت خود حاکم باشند و این در حالی بود که در برخی کشورها انقلاب می شد و تا سالها در آنها مجلسی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره به مردم بویژه مستضعفان عشق می ورزیدند، اظهار کرد: نخستین نهادهایی که امام آنها را ایجاد کردند کمیته امداد و بنیاد مسکن به منظور خدمت رسانی به مردم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بصیرت و بینایی امام خمینی (ره) را بی نظیر دانست و گفت: این که می گوئیم امام راحل آنطور که باید بشناسیم نشناخته ایم، درست است.

چمران با بیان اینکه امام خمینی (ره) تکلیف شرعی خود را فدای هیچ چیز نمی ساخت و در این خصوص تسامح به خرج نمی داد،اظهار کرد: در افکار ایشان مردم محور جامعه و محور همه چیز نیز خداوند و احکام اسلامی بود.

وی همچنین به همزمانی رحلت امام خمینی (ره) و حادثه قیام خونین 15 خرداد اشاره کرد و گفت: امام راحل در رابطه با این قیام سخنان زیادی داشتند و از این واقعه باید به عنوان آغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد.

چمران خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد و شهدای این واقعه برای همیشه در ذهن و حافظه تاریخی ملت ایران باقی خواهد ماند.

وی از حکومت اسلامی به عنوان ریشه جامعه اسلامی نام برد و گفت: پیامبر اکبر(ص) روش حکومت اسلامی را در پیش گرفت و حاکمیت اسلامی را بنیان نهاد و امام خمینی (ره) نیز در این مسیر گام برداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوران رژیم منحوس و فاسد پهلوی عملا امکان اجرای احکام اسلامی وجود نداشت،اظهار کرد: از این جهت بود که امام راحل فرمودند شاه باید برود و حکومت اسلامی در کشور بنا نهاده شود.

چمران خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که تا حاکمیت اسلامی نباشد، نمی توان احکام اسلامی را در سطح جامعه جاری ساخت.

وی به تشریح دلایل چگونگی ایجاد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اشاره کرد و با بیان اینکه تفاوت آن با سایر انقلاب های بوجود آمده در یکی 2 سده اخیر،گفت: ایدئولوژی انقلاب اسلامی ما نه براساس یک مکتب مادی برآمده از تفکر سرمایه داری و یا کمونیسیتی بلکه برآمده داز یک مکتب الهی بود.

چمران اضافه کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران یک فرد عادی که دنبال زر و زور و قدرت باشد نبود، بلکه او یک مرجع عالیقدر و رهبری الهی بود و برای رضای خدا اقدام به قیام و جهاد کرد و هدف وی چیز جز اجرای احکام اسلامی نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بنابراین امام خمینی (ره) یک رهبر الهی و مرجع عالیقدر دینی بود که جز در راه اجرای احکام اسلامی و در راه رضای خداوند قدم برنداشت.

وی اظهار کرد: سلاح و امکانات انقلاب اسلامی ما برخلاف سایر انقلاب های یک دو سده اخیر، سلاح نظامی و لشگر و تانک نبود بلکه اعتقادات مردم و وجود فرهنگ شهادت بود که ما آنرا از واقعه کربلا آموختیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سبک زندگی بنیان گذار انقلاب اسلامی، گفت: به گفته شهید چمران که با زندگی رهبران انقلابی آشنا بود، یک موی امام خمینی (ره) را نمی توان در آنها دید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه ما مسیر امام راحل و شهدا را حفظ کرده و تابع ولی فقیه باشیم تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با اقتدار به مسیر خود ادامه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.