فاطمه غفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از میان داوطلبان، ۶۵ نفر دارای چرخ خیاطی صنعتی بوده و ۱۰۵ داوطلب دیگر نیز دارای چرخ خیاطی خانگی هستند که باید شرایط تامین چرخ‌های مورد نیاز خیاطی برای سایر داوطلبان را نیز فراهم کرد.

وی با بیان اینکه لباس ضدکرونا به دلیل جنس خاص نیازمند چرخ خیاطی صنعتی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه چرخ خیاطی خانگی مناسب برای دوختن لباس‌های ضد کرونا نیست از این رو استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت داوطلبان باید با تامین چرخ‌های صنعتی بیشتر، فراهم شود.

غفوری با بیان اینکه دوختن لباس‌های ضد کرونا در استان قزوین آغاز شده و محصول نهایی آن نیز در مرحله توزیع قرار دارد،اظهار داشت: استقبال بانوان قزوینی از مشارکت در این اقدام خیرخواهانه خوشبختانه تاکنون بی‌نظیر بوده و به همین دلیل تصمیم داریم تا با استفاده از ظرفیت بیشتر بانوان استان، اقدامات بیشتری در راستای پیشگیری از ویروس کرونا را در دستور کار خود قرار دهیم.

به گفته وی، پویش تولید پنج میلیون دست لباس ضد کرونا در قزوین باعث شده تا استان‌های دیگر مانند خوزستان، گیلان و خراسان رضوی نیز از این موضوع استقبال کنند.

غفوری خاطرنشان کرد: الگوی طراحی لباس‌های ضد کرونا در قزوین هم اکنون به سایر استان‌های کشور ارسال شده تا تولید آن روز به روز افزایش یابد.

 رییس کانون زنان بازرگان استان قزوین یادآور شد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بیشتر فعالیت‌های اقتصادی کشور تحت تاثیرات منفی قرار بگیرد، پویش تولید لباس‌های ضد کرونا علاوه بر ایجاد یک اقدام خیرخواهانه، باعث اشتغالزایی بانوان شده و برای آنها درآمدزایی ایجاد کرده است.

پویش تولید لباس‌های ضد کرونا در قزوین چندی پیش با همکاری جمعی از زنان فعال اقتصادی و با محوریت کانون زنان بازرگان استان در راستای پیشگیری از ابتلای کادر درمان و پزشکی کشور به این ویروس آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.