رییس هیات فوتبال استان قزوین روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: حجم بالای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات پایه استان سبب شده است که با کمبود زمین فوتبال برای برگزاری مسابقات لیگ دسته یک و برتر در استان رو به رو شویم.

وی افزود: برای حمایت از فوتبال پایه در استان ورودی مسابقات لیگ برتر حذف شده است تا تیم‌های لیگ‌های پایه با انگیزه بیشتر خود را به لیگ برتر برسانند.

اخلاق مداری، مهمترین دستاورد فوتبال استان

رییس هیات فوتبال استان با اشاره به عملکرد هیات فوتبال استان در چهار سال اخیر، گفت: هدف اصلی از برگزاری مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال و فوتسال در جامعه، ارتقای تاب آوری اجتماعی است تا هنگام بروز اتفاقات بد و ناخوشایند جلوی حوادث تلخ گرفته شود.

باجیوند اضافه کرد: مهمترین دستاورد ما در چهار سال مدیریت فوتبال استان، اخلاق مداری و حمایت از باشگاه‌های فوتبال استان بوده است.

این مسئول افزود:در همین راستا اگرچه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال استان حدود ۴۰ روز به تاخیر افتاده ولی ما با باشگاه‌های فوتبالی استان مدارا کرده ایم تا هرچه سریعتر فرایند تکمیل مدارک آنها انجام شده و شاهد شروع مسابقات لیگ در استان باشیم.

وی گفت:هدف اصلی هیات فوتبال استان اخلاق مداری و تربیت نسلی است که فردا مسئول جامعه خواهند شد و باید امروز با اصول اخلاقی آشنا شده و از رفتارهای تک بعدی و یکجانبه پرهیز نمایند.

رییس هیات فوتبال استان قزوین ادامه داد:هم اینک تنها ۶ تیم برای حضور در لیگ برتر استان مدارک لازم را تحویل داده اند ولی هیات فوتبال استان به منظور همراهی با اولیا، مدیران باشگاه‌ها و خود ورزشکاران با آنها همکاری لازم را داشته است.

وی با بیان اینکه هیات فوتبال استان در سال‌های اخیر با برنامه پیش رفته است، گفت: برای اثبات مدیریت محور بودن خود در سه سال گذشته روی فوتبال پایه تمرکز کردیم که نتایج آن در آینده با افزایش تعداد تیم‌های ورودی به لیگ برتر مشاهده خواهد شد.

فوتبال ساحلی برای اولین بار در قزوین راه اندازی شد

رییس هیات فوتبال استان قزوین با اشاره به یکی دیگر از اقدامات فوتبالی در استان گفت:در سال گذشته برای اولین بار فوتبال ساحلی را در استان راه اندازی کردیم که استعدادیابی لازم در این زمینه صورت گرفته و سال بعد نماینده استان در مسابقات استعدادهای برتر فوتبال ساحلی شرکت خواهد کرد.

وی گفت:همچنین یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای فوتبال استان، کسب رتبه ۱۶ میان استان‌های کشور در ارزیابی هیات‌های استانی وزارت ورزش و جوانان بوده که نشان دهنده عملکرد مطلوب هیات استان است.

هفت زمین چمن فوتبال در قزوین وجود دارد

وی گفت:۲ زمین فوتبال متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان به نام‌های مجموعه ورزشی سردار آزادگان و شهید رجایی، ۲ زمین فوتبال متعلق به آموزش و پرورش استان، یک زمین فوتبال دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و ۲ زمین منابع طبیعی و اداره آب و فاضلاب در شهر قزوین وجود دارند اما زمین‌های استاندارد استان تنها مجموعه‌های  شهید رجایی، سردار آزادگان و معلم هستند.
باجیوند افزود:هر یک از شهرستان‌های استان نیز دارای یک زمین فوتبال هستند اما تنها شهرستان آوج فاقد زمین فوتبال مناسب است.
وی با اشاره به مشکلات عمرانی زمین‌های فوتبال استان، گفت: احداث و ترمیم زمین‌های فوتبال در حیطه وظایف اداره کل ورزش و جوانان است و هیات فوتبال به عنوان مستاجر در زمین‌های چمن و باشگاه‌ها فعالیت می‌کند.
باجیوند اضافه کرد:با وجود جنگ اقتصادی دشمنان و کمبود اعتبارات، تکمیل و بهره برداری از آکادمی فوتبال در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این طرح تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.