معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: سه طرح ایمن سازی راکبان موتور در سطح راه های شهری و روستایی استان از ابتدای سال جاری اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جبار قهاری افزود: از ابتدای امسال با هدف آموزش و ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمنی راکبان موتور سیکلت سه طرح ارتقای راکبان موتور در تاکستان، الولک و زیاران اجرایی و حدود ۲۰۰ عدد کلاه کاسکت ایمنی نیز به راکبان موتور اهدا شده است.

به گفته وی، سال گذشته با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین یک هزار عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سیکلت شهری و روستایی توزیع کرد که این انجام کار سهم قابل توجهی را در کاهش آمار تلفات و مصدومان جاده‌ای استان داشته است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح به منظور کاهش تلفات جانی و مالی حوادث رانندگی موتورسیکلت سواران در سطح راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی، به ویژه در مناطق روستایی که از آمار بالایی برخوردار هستند، مورد توجه قرار دارد.

قهاری افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه و ارایه آموزش‌های لازم قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین اهدای رایگان کلاه کاسکت، در سال گذشته با وجود افزایش سطح تردد جاده‌ای، تعداد تلفات این دسته سوانح ۳۴ نفر کاهش یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.