به گزارش خبرنگار ایرنا، شادی غلامی روز شنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان که با خضور معاون اول رییس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت در شیراز برگزار شد افزود: شناسایی حقوقی سمن‌ها باعث به رسمیت شناخته شدن آنان در دستگاه‌های اجرایی کشور می‌شود.
وی ادامه داد: نداشتن شناسه حقوقی به معنی نداشتن هویت حقوقی برای مجموعه‌ای است که ماهیت آن را افراد داوطلب، متعهد و دغدغه‌مند تشکیل داده‌اند.
غلامی با بیان اینکه جوانان داوطلبانه عمر مفید و با ارزش خود را در راه خدمت بدون مزد و منت به جامعه صرف می‌کنند و در ساختار سازمان‌های مردم‌نهاد تجارب زیادی را به دست می‌آورند، اظهارکرد: از همین رو خواستار در نظر گرفته شدن حق بیمه به عنوان پشتوانه آینده‌شان در فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد هستند.
وی با اشاره به اینکه در حادثه کرمانشاه شاهد حضور پررنگ و پرشور جوانان و تشکل‌های مردم‌ نهاد به صورت داوطلبانه بودیم، ادامه داد: سازمان‌های مردم‌ نهاد و جوانان بازوهای قدرتمندی برای دولت و جامعه هستند که از آنان به عنوان دولت‌ یاران و همیاران مردم و مشاوران مدیران می توان بهره برد.
این فعال حوزه جوانان با تاکید بر اینکه سازمان‌ های مردم‌ نهاد جوانان به ویژه سمن‌ های مناطق محروم کشور نیازمند حمایت‌های مالی دولت و مجلس برای توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای پنهان و کارآمد خود هستند، گفت: از دولت می خواهیم تا حمایت خود را از سمن‌ ها دریغ نکنند.
وی خواسته سمن‌ ها را شفافیت اقتصادی دانست و ابراز امیدواری کرد، مسئولان صرفا شنونده آنها نباشند و برای برون‌رفت مسائل و مشکلات مطرح شده با مسئولیت‌پذیری خالصانه و صادقانه اقدام کنند.
غلامی بیان اینکه ایران با تمدن چند هزار ساله خود به ثروت غنی از منابع طبیعی، فرهنگی و انسانی دسترسی دارد، افزود: وجود آسیب‌های اجتماعی و عدم اشتغال به ویژه در مناطق محروم شایسته این مرز و بوم نیست.
وی در ادامه نسبت به پیامدهای خروج نخبگان از کشور انتقاد کرد و از مسئولان خواست مانند تشکل‌ های جوانان به رفع مشکلات و موانع اقدام کنند و امکانات لازم را برای ادامه فعالیت آنان در اختیارشان بگذارند.
به گزارش ایرنا ، نخستین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان پنجشنبه پنجم بهمن ماه جاری در شیراز آغاز به کار کرد و امروز شنبه با حضور معاون اول ریس جمهوری و شماری از اعضای کابینه به فعالیت خود پایان داد.
در این آیین، اساسنامه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان که توسط نمایندگان سمن ها از سراسر کشور تهیه شده و به تصویب رسیده است، رونمایی شد. فرایند تدوین این اساسنامه از روز پنجشنبه با حضور حدود 300 تن از نمایندگان سازمان های مردم نهاد کشور در شیراز آغاز شده بود.
٧٣٢٩ / 2027
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.