اجتماع و پیاده روی  جاماندگان اربعین در شیراز همزمان با سراسر کشور،  با حضور مشتاقان و عاشقان سیدالشهدا(ع) و محبان اهلبیت ساعت ۹ صبح از چهار مسیر تعیین شده به سمت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد.

این راهپیمایی از مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) به سمت بلوار زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر، مسیر شماره دو از چهار راه غدیر و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر، مسیر شماره سه از چهار راه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی، حرم مطهر و مسیر شماره چهار نیز از چهار راه ۱۵ خرداد، خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و  حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) انجام شده است.

دوستداران خاندان عصمت و طهارت با سینه زنی و سوگواری در رثای سید و سالار شهیدان کربلا در روز اربعین حسینی اشک ماتم ریختند و با سردادن نوحه های حسینی پایمردی و رشادت های حماسه سازان کربلا را گرامی داشتند.

محبان اهلبیت همچنین با اجتماع در شبستان حضرت امام خمینی (ره) آستان حضرت شاهچراغ (ع) و با قرایت زیارت عاشورا و برگزاری تعزیه های خیابانی و ذکر یا حسین (ع) بر تداوم راه شهادت تا تحقق آرمان های اسلامی تاکید کردند .

گزارش‌های خبرنگاران ایرنا از محل آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) حاکیست این راهپیمایی و اجتماع حاماندگان اربعین همچنان ادامه دارد .

علاوه بر شیراز ۷۶  شهر استان فارس نیز  روز شنبه شاهد حضور با شکوه عزاداران و سوگواران حسینی در اجتماع جاماندگان اربعین حسینی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.