مکان: ژاپن/ منبع: خبرگزاری کیودو

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به دنبال تداوم بارش برف سنگین در ژاپن، مقامات محلی این کشور اعلام کردند که از ارتش درخواست کمک کرده اند.

در همین راستا شماری از «نیروهای دفاع از خود ژاپن» شب گذشته وارد عمل شدند. نیروهای دفاع از خود ژاپن نیروهای نظامی واحد و یکپارچه ژاپن است که در سال 1954 تاسیس شد و توسط وزارت دفاع ژاپن اداره و کنترل می‌ شود.

بارش برف سنگین بی سابقه موجب اختلال در خدمات حمل و نقل عمومی در شهرهای ساحلی ژاپن شد. روز گذشته 1000 خودرو در میانه برف گرفتار شده بودند که این تعداد امروز چهارشنبه و در دومین روز، به حدود 1500 خودرو در جاده اصلی رسیده است.

 

Untitled

Untitled2

 

یک راننده گرفتار در برف بر اثر مسمومیت ناشی از تنفس مونواکسید کربن جان خود را از دست داده است.

سازمان هواشناسی ژاپن این میزان بارش برف و برودت هوا را در چند سال اخیر کم سابقه عنوان کرده است. 

در روز چهارشنبه میزان بارش برف در شهر «هاکوسان» یک متر و 68 سانتیمتر، در شهر «فوکویی» یک متر و 36 سانتیمتر و در شهر «کانازاوا» 78 سانتیمتر بود.

 

Untitled4

Untitled6

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ژاپن، این میزان بارش برف در شهر فوکویی از سال 1981 سنگین ترین و 6 برابر بیش از حد میانگین است.

دمای هوا در این مناطق به 12 درجه زیر صفر کاهش یافته و سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرده است شرایط جوی به علت وجود ابرهای برفی پایدار خواهد بود. 

 

Untitled5

 

برف عبور و مرور خودروها را در این مناطق مختل و فعالیت بسیاری از قطارها را متوقف کرد. در اثر بارش برف سنگین بزرگراه ها و راه های محلی مسدود و تقریبا همه پروازهای دو فرودگاه لغو شد. 

برف بیش از 400 مدرسه را تعطیل کرد. همچنین برق 150 واحد مسکونی قطع شد.

مکان: ژاپن

منبع: خبرگزاری کیودو

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.