به گزارش ایرنا بیست و دوم اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی به عنوان روز شهدا بهانه ای برای تکریم و پاسداشت انسان های وارسته ای است که در راه دفاع از میهن تا آخرین نفس ایستادگی کردند.
شهادت در اسلام اوج تعالی انسان است به گونه ای که برترین کامیابی، بزرگترین پیروزی، والاترین مقام رسیدن به فیض شهادت است و برای شهید نیز شکوهمند ترین لحظه و زیباترین زمان لحظه نوشیدن شربت از جام شهادت است.
در این میان مردم سیستان و بلوچستان سرزمین دلاور مردان و استوار قامتان مرزدار و نماد و پایتخت وحدت شیعه و سنی ایران اسلامی با تقدیم 2 هزار و 9 شهید، چهار هزار جانباز و 600 آزاده استقامت و ولایت پذیری این دیار را به نمایش گذاشته اند.
مردم این دیار همگام با ملت بزرگ ایران در صحنه های مختلف جانفشانی های بی نظیری را از خود به یادگار گذاشتند به طوری که شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی طلایه دار مبارزه با رژیم پهلوی، سرداران شهید قاسم و میرحسن میرحسینی، محمد زاده، عالی، خلبانان شهید میرمرادزهی و مرادقلی، مولوی حسین بر و مولوی جنگی زهی و صدها شهید این خطه جزو افتخارات مردمان این دیار هستند.
شیعه و سنی در این استان پهناور چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.
ولایتمداران این استان به عنوان مرزداران غیور میهن اسلامی چون هشت سال دوران دفاع مقدس مردانه در حفظ استقلال و تمامیت ارضی از هر نوع ایثار و رشادت دریغ نکرده و قاطعانه از مرزهای میهن اسلامی دفاع کرده و در مقابل دسیسه های و توطئه های دشمنان ایستاده اند.
سیستان و بلوچستان زیارتگاه عاشقان است در شهر و دیارش شهیدانی آرمیده اند و خاک این سرزمین با خون سرخ شهیدان گلگون شده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به اینکه شهدا بالاترین و ارزشمند ترین سرمایه نظام محسوب می شوند باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.
آیت الله عباسعلی سلیمانی با بیان اینکه شهدا با نثار خونشان مسیر ترقی و پیشرفت و آزادگی را برای ملت سرافراز ایران اسلامی هموار کردند اظهار داشت: شهیدان به خانواده، طایفه و قشر خاصی اختصاص ندارند بلکه تاثیر سازنده آنان مربوط به نظام، تاریخ و بشریت است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه شهیدان در راه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های والای این نظام مقدس، خون خود را اهدا کردند و این امر غیرقابل ارزش گذاری است افزود: هم اینک وظیفه آحاد جامعه است که همواره قدر ایثار و فداکاری شهیدان و خانواده معظم آنان را بدانند و مورد تکریم و تعظیم قرار دهند.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه شهدا عمر خود را در راه حق صرف کردند گفت: از آنجایی که شهادت به معنای قدم برداشتن در راه باورهای دینی و معاد است ترویج این فرهنگ گامی ارزشمند در مسیر حق محسوب می شود.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: شهدا تابلوی برجسته ای از ارزش ها را در مقابل ما قرار داده اند که باید از آن بیشترین بهره را ببریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک روز بزرگداشت شهدا گفت: حضرت امام خمینی(ره) در 22 اسفند 58 با فرمان تاسیس بنیاد شهید برای رسیدگی به خانواده های معظم شهدا یادگاری بس ارزشمند را برای ملت ایران به ارمغان گذاشتند.
عباس پالاش افزود: احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان ضامن مکتب نجات بخش اسلام، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و حفظ آثار آنان و اجرای فرامین امام راحل مبنی بر رسیدگی همه جانبه به خانواده های شهدا و همچنین ارائه خدماتی که مطابق با قانون بر عهده بنیاد شهید گذاشته شده است از مهمترین اهداف تاسیس بنیاد شهید است.
وی اظهار داشت: هم اینک 2 هزار و 9 شهید شامل هزار و 500 شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، 500 شهید ترور و 9 شهید مدافع حرم در جای جای سیستان و بلوچستان آرمیده اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: یکی دیگر از برنامه های این نهاد ایجاد مراکز فرهنگی در جوار شهدا به منظور اجرای برنامه ها و آیین های ملی و مذهبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.