به گزارش ایرنا آیت الله سعید شاه آبادی روز پنجشنبه در مراسم بازسازی واقعه غدیر که در گلزار شهدای گمنام زاهدان برگزار شد اظهار داشت: شیعه و سنی در همه جای دنیا عاشق و محب امام علی (ع) هستند و دشمن این امید را به گور خواهد برد که بتواند بین سنی محب اهل بیت(ع) و شیعه عاشق علی(ع) جدایی بیندازد.
وی با اشاره به دسیسه های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی گفت: شیعه و سنی با تمسک به قرآن کریم و احادیث نبوی هیچ گاه اجازه سوء استفاده و ایجاد تفرقه را به دشمنان نخواهند داد.
رئیس موسسه غدیر شناسی گفت: غدیر روز بیان فضائل امام علی(ع) و روز شیعیان و اهل سنت است.
وی ادامه داد: شیعه و سنی بر واقعه غدیر اقرار دارند اما نوع برداشت ها از این واقعه با یکدیگر متفاوت است.
آیت الله شاه آبادی اظهار داشت: وقتی امام علی(ع) از طریق پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر به عنوان وصی تعیین شد دشمنان اسلام فهمیدند که دین اسلام نابود شدنی نیست.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام در فکر این بودند که دین اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) از بین خواهد رفت اما با تعیین جانشینی امام علی(ع) تمام افکار پلید آنان نقش بر آب شد.
رئیس موسسه غدیرشناسی گفت: دین اسلام در طول 23 سال رسالت پیامبر گرامی(ص) کامل نشد که با تعیین جانشینی امام علی(ع) در واقعه غدیر تکمیل شد.
وی ادامه داد: اگر پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر ماموریت ابلاغ شده از سوی پروردگار متعال را انجام نمی داد تمام زحمات ایشان بر باد فنا می رفت.
آیت الله شاه آبادی اظهار داشت: غدیر به دلیل اینکه روز تکمیل کننده دین اسلام، روز نا امیدی دشمنان از نابودی اسلام و روز تکمیل کننده دین و نعمت است نزد ما مسلمانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.
وی با انتقاد از افرادی که شعار جدایی دین از سیاست را می دهند گفت: دین و سیاست در زمان پیامبر اسلام(ص) به اوج شکوفایی خود رسید و کسانی که صحبت جدایی دین از سیاست را می کنند از آموزه ها و رفتارهای حضرت محمد(ص) هیچ نمی دانند.
رئیس موسسه غدیرشناسی گفت: پیامبر اسلام(ص) در تمام شئونات سیاسی دخالت داشتند و جنگ ها را به خوبی فرماندهی می کردند.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) به خوبی توانستند یک حکومت اسلامی مقتدر تشکیل دهند که روز به روز بر رشد آن افزوده شد.
به گزارش ایرنا مراسم بازسازی واقعه غدیر امروز/پنجشنبه/ با حضور آیت الله سعید شاه آبادی رئیس موسسه غدیر شناسی، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، سردار امان الله گشتاسپی فرمانده سپاه سلمان این استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم شیعه و سنی زاهدان در جوار گلزار شهدای گمنام معروف به جبل الشهدا این شهر برگزار شد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.