به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: تجربه برخی کشورها در ایجاد فناوری های نو به صورت بومی و ملی موفق بوده و رویکرد کشور به کارگیری فناوری های نوین به صورت بومی و ملی است.
وی با بیان این که فناوری های نو مانند فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قابلیت های خوبی برای مردم در حوزه های مختلف ایجاد کرده است، ادامه داد: فضای مجازی و فناوری های نو اختلاط فرصت و تهدید جدی را ایجاد کرده است و غفلت از این ظرفیت موجب سوء استفاده دشمنان می شود.
وی ابراز داشت: تامین زیرساخت های هوشمند داخلی کشور در حوزه های حیاتی و حساس در داخل کشور و به صورت بومی نقش مهمی در تامین امنیت و پیشگیری در حوزه پدافند غیرعامل دارد.
جلالی با بیان این که تسهیلات، قابلیت ها و خدمات آسان تر، ارمغان توسعه فناوری های نو در زندگی بشر است، بیان کرد: در ذات فناوری های نو برخی قابلیت ها وجود دارد که می تواند برای کشور تهدیدساز باشد.
وی خاطر نشان کرد: اکنون ماهیت جنگ تغییر کرده و جنگ نرم در حوزه سایبری و اقتصادی و روانی ترفند دشمن برای ایجاد فاصله بین مردم، دولت و بدنه حکومت است و تقویت و آمادگی در حوزه سایبری راهکار مقابله با دسیسه دشمنان است.
سردار جلالی یادآور شد: برای تقویت هر چه بیشتر و آمادگی کشور درحوزه سایبری امسال بیش از 50 رزمایش در این حوزه در سطح ملی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت اجرایی شده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اجرای پدافند غیرعامل در مراکز حساس برای تقویت آمادگی اظهار داشت: توسعه و افزایش رزمایش در حوزه سایبری در سال آینده به منظور تقویت و سنجش آمادگی استان ها در شرایط اضطراری در دستور کار قرار دارد.
وی ایجاد سامانه تصمیم یار برای استانداران و فرمانداران برای مقابله با حملات سایبری، زیستی، شیمیایی و پرتوی در شرایط بحرانی به منظور تسریع در برخورد با حملات در شرایط بحرانی را از اقدام ها و رویکردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران با به کارگیری هرنوع ترفند با استفاده از شبکه های اجتماعی در پی توطئه و ایجاد تنش در کشور هستند و آموزش، راهکار مقابله با دسیسه دشمنان برای مدیرت ذهن مردم است.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برای حضور در رزمایش پدافند غیرعامل با عنوان چهل سال اقتدار در منطقه مسکن مهر واقع در شهرستان سمنان به استان سفر کرده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.