به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در جمع دهیاران استان زنجان افزود: سخنان دیروز سردار سلیمانی به آقای روحانی هم مایه سربلندی و افتخار بوده و بیانگر دلسوزی این افراد به انقلاب و کشور است.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی حرف های اختلاف انگیز نزنیم ، مطالبات مردم را نباید بالا برد، چرا که به نفع کشور نخواهد بود، بلکه باید برای یکصدایی ایران تلاش کنیم.
این مسئول تصریح کرد: آشتی بین آمریکا و ایران امکان پذیر نیست، همانطور که تضاد کلی مانند شب و روز قابل جمع نیست.
امام جمعه زنجان گفت: ایستادگی مردم و مسئولان کشور به پای آرمان های والای انقلاب اسلامی 40 ساله است، امکان عقب گرد هم برای کشور وجود ندارد، راه ماندگاری همان ادامه ایستادگی در برابر ظلم است.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به جنگ ایران همراه جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی، افزود: این جنگ در واقع عمق راهبردی کشور در برابر دشمنان اسلام است، اگر در سوریه نجنگیم، باید در داخل کشور با تکفیری ها روبرو شویم.
وی تاکید کرد: دشمن قصد دارد به بهانه های واهی مردم را به خیابان ها بکشاند، باید مواظب توطئه های دشمن بود و هوشمندانه در برابر آنها عمل کرد تا آب به آسیاب دشمن نریزیم.
امام جمعه زنجان در ادامه درباره وضعیت وخیم منابع آبی استان هشدار داد و گفت: بنده از این تریبون نسبت به استفاده از سفره های زیرزمینی زنجان اعلام خطر می کنم، چرا این منابع با سرعت زیاد در هر حال خالی شدن هستند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: مصرف آنقدر زیاد است که در بعضی از مناطق استان به آب های راهبردی رسیده ایم، یعنی نه تنها حقی برای استفاده برای مصارف کشاورزی نداریم، بلکه برای 'نوشیدن' هم نباید از این آب ها استفاده کرد.
وی اضافه کرد: داریم با دستان خودمان خاک را نابود می کنیم، همچنین با استفاده بیش از حد کود و سم در زمین های کشاورزی به از بین رفتن آن سرعت می بخشیم.
امام جمعه زنجان گفت: مسئولان، دهیاران و تمام کسانی که با کشاورزان در ارتباط نزدیک هستند باید این مسائل مهم حیاتی را به گوش آنان برسانند و این خطر را برای آنها گوشزد و تبیین کنند.
حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: اگر آب نباشد، در روستا ماندن و زندگی در آن منطقه فایده ای نخواهد داشت، تا نشاط هم در زندگی باشد یا نباشد.
وی با اشاره به اهمیت آسیب شناسی این موضوع توسط مسئولان و مردم، افزود: خشکسالی و بی آبی مشکلات اجتماعی ثانویه دیگری به بار خواهد آورد، که از الان باید مانع بروز آن آسیب ها در جامعه روستایی و شهری شد.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: دولت با تعامل همگانی و همکاری مردم است که می تواند بر مشکلات فائق آمده و بدون مشارکت همه حل مشکل بی آبی ممکن نخواهد بود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.