شهرام طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بخش خدمات از اشتغال و تولید ثروت این استان کمتر از میانگین کشوری و نیازمند توجه و برنامه ریزی بیشتری است.
وی یادآورشد: زمانی که یک سوم جمعیت این استان در بافت روستایی قرار دارند، طبیعی است که گرایش این جمعیت به سمت اشتغال در بخش کشاورزی باشد و کمتر به خدمات توجه کنند.
طهماسبی اظهار کرد: بی توجهی به بخش خدمات به خصوص در حوزه های پردرآمد شهری یا پر بازده نمود بیشتری دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از سوی دیگر نگاه برنامه ریزان و سیاستگذاران تاکنون به این محور متمرکز نبوده است که خدمات با سرمایه گذاری کمتر و ارزش آفرینی بیشتر می تواند جاذب مشاغل بیشتری باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعه، مسئولان این استان به این نتیجه رسیده اند که چنین خلائی در زنجان وجود دارد و از همین رو در حال برنامه ریزی برای برجسته سازی آن هستند.
طهماسبی ادامه داد: تفکر برنامه ریزی از بالا، این نیست که فقط سیاست ها کنترل و منابع تجهیز شود، در صورت نیاز باید زیر ساخت ها هم آماده شوند و این مردم هستند که باید به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نمی توان به کسی گفت که در چه بخشی سرمایه گذاری کند اما می توان انگیزه های لازم را برای گرایش به سمت مطلوب ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در این استان برای توسعه بخش خدمات می توان انجام داد و زمینه های آن مهیاست، توسعه بخش حمل و نقل محسوب می شود.
طهماسبی تاکید کرد: زنجان با پنج استان مرزی که هر کدام با کشورهای شمالی در ارتباط هستند، همسایه است و می تواند از این ظرفیت برای حمل و نقل به خصوص در بخش کالا استفاده کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: یکی دیگر از بخش هایی که می تواند فرصت های بسیاری برای توسعه حوزه خدمات ایجاد کند، گردشگری است که مسئولان این استان برنامه ویژه ای برای آن دارند و طی سال های گذشته اقدامات خاصی در آن انجام داده اند.
وی افزود: بخش گردشگری علاوه بر اینکه جذاب است، درآمدزاست و می تواند ثروت آفرینی کند.
طهماسبی یکی دیگری از بسترهای لازم برای توسعه بخش خدمات را فناوری اطلاعات و ارتباطات خواند و افزود: هم اکنون مسئولان در حال ایجاد زمینه هایی هستند که زنجان هم بتواند در کنار سایر استان ها عرض اندام کند و نمودی داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در صورت عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن برنامه ها، بسیاری از مشکلات این استان در حوزه اقتصاد حل می شود، ارزش اقتصادی گردش بیشتری در استان پیدا می کند
سهم بخش خدمات از اشتغال این استان 33 درصد، صنعت و معدن 33 و بخش کشاورزی 34 درصد است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.