به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، از ثروت های فرهنگی ناب و ارزشمند کشور و اردوهای راهیان نور ابتکاری بزرگ و مهم است.
وی تصریح کرد: بر اساس تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، نباید بگذاریم تا دفاع مقدس و ارزش های آن به فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود عید نوروز را فرصتی برای صله رحم و رفع کدورت ها عنوان کرد و افزود: عید فرصتی برای محاسبه عمر سپری شده و تلاش بیشتر برای کسب رضایت پروردگار در شئون مختلف زندگی است.
وی به لزوم رعایت انصاف در صنوف مختلف بازاریان در ایام خریدهای عید تاکید کرد و از دستگاه های نظارتی خواست تا نظارت های دقیقی را بر نحوه عرضه کالاها در این ایام داشته باشند.
حجت الاسلام خاتمی به 25 اسفند سال 66، روز بمباران شیمیایی حلبچه توسط ارتش بعث عراق اشاره کرد و افزود: حمله شیمیایی صدام به ایران در جنگ تحمیلی و نیز بمباران مردم حلبچه و کشتار بیش از پنج هزار نفراز مردم این شهر از جنایت های تاریخ بشری است که البته مجامع عمومی بین اللملی در برابر این وقایع لال شدند و موضعی نگرفتند.
وی خاطرنشان کرد: خود غرب سلاح شیمیایی را در اختیار صدام گذاشت و اجازه استفاده از آن را هم خود آنان به صدام دادند.
امام جمعه زنجان به 26 اسفند، سالروز رحلت حاج سید احمد خمینی یادگار حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: حاج سید احمد همه عمرش را وقف اسلام و امام (ره) کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امین و یار حضرت امام (ره) بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در سال 1329 اشاره کرد و گفت: این روز در تاریخ مبارزات اجتماعی مقطع مهمی است که منجر به کوتاه کردن دست استعمار انگلیس از سرمایه ملی کشور شد.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.