به گزارش ایرنا، سردار جهانبخش کرمی روز یکشنبه در جلسه شورای تروج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان به لزوم تدوین گزارش جامع پیرامون فعالیت های مرتبط با بزرگداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان تاکید کرد و افزود: با اینکه کارهای زیادی در این حوزه انجام می گیرد ولی جمع بندی متمرکزی از آنها صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: با اینکه فعالیت های قابل توجه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام می شود ولی این حجم از اقدامات در مقابل هجمه دشمن خیلی کم است.
سردار کرمی با بیان اینکه بیش از 2 هزار فعالیت و برنامه به طور سالانه در سطح پایگاه های بسیج استان برای بزرگداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت انجام می گیرد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا گستره مخاطبان چنین برنامه هایی، اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را در بر گیرد.
وی با بیان اینکه مبنای نظام و انقلاب ما اسلامی است، اظهار کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و 40 سال حیات نظام اسلامی، وجود ولی فقیه در رأس حکومت اسلامی، روحیه جهاد و شهادت و در صحنه بودن ملت ایران است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خواستار توجه به سرانجام رساندن طرح باغ موزه استان و نیز عملیاتی شدن احداث بنای یاد بود شهدای گمنام در برخی مناطق استان شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه سالانه حدود پنج هزار دیدار با خانواده شهدا در قالب طرح 'سپاس' در این استان انجام می شود، گفت: به طور میانگین طی یک سال بالغ بر 600 یادواره شهدای شاخص در سطح استان برگزار می شود.
علی کاظمی با بیان اینکه هر خانه شهید یک جبهه فرهنگی است، افزود: هر فعالیت و اقدامی که برای بزرگداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود، ارزشمند است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان سه هزار شهید و هفت هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6085/7312
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.