مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان روز چهارشنبه در همایش بیمه سلامت استان گفت: یکی از اقدامات بیمه سلامت کشور در راستای تکالیف قانونی ماده ۷۴، ۷۰ و ۶۸ برنامه ششم توسعه، الکترونیکی کردن خدمات بود که در این راستا چهار پروژه مورد توجه قرار گرفت.

دکتر خدیجه ابرهیم خانی افزود: از جمله خدمات الکترونیکی استحقاق سنجی در قسمت بستری مراکز دولتی- دانشگاهی بود که با این اقدام همپوشانی های بیمه ای استان در بین سال های ۹۶ و ۹۷ به تعداد  ۱۲۵ هزار و ۳۹۰ نفر رفع شد.  

وی اضافه کرد: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی از دیگر اقدامات مهم در استان بود که اجرای کار در شهرستان خرمدره طی سال گذشته و مابقی شهرستانهای استان از خرداد امسال کلید خورد.

این مسئول ادامه داد: پذیرش و رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری در بخش دولتی و دانشگاهی نتایج درخشانی داشته بطوریکه با اجرای این طرح در سطح کشور سالانه   در مصرف ۷۲ میلیون برگ کاغذ صرفه جویی شده است.

وی اظهار داشت: طی بازدید انجام شده و بنا بر گفته متولیان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان با اجرای این طرح در استفاده از ۵۰ هزار برگ صرفه جویی شده و یکی دیگر از پروژه ها اجرای نظام ارجاع الکترونیکی با مشارکت فعال دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

ابراهیم خانی افزود: اجرای پروژه های الکترونیکی علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش دقت و کاهش قصور بیمه ای را به دنبال دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: هم اکنون چهار هزارو  ۱۰۰  مددجوی کمیته امداد این استان با تبدیل کارت درمان به دفترچه بیمه سلامت تحت پوشش این اداره کل قرار گرفته و از خدمات مورد نیاز استفاده می کنند.

هفته بیمه سلامت جهت آشنایی بیشتر مردم، بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت با خدمات ارائه شده توسط سازمان سه تا ۹ آبان با عناوین توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی، سازمان الکترونیک و هوشمند سازی، سطح بندی و نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، حقوق شهروندی و مشتری مداری، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری نامگذاری شده است.

در حال حاضر بیش از  ۴۰ میلیون نفر از شهروندان کشور توسط سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند که طی سال ۱۹۵ میلیون بار به ۴۵ هزار ارائه دهنده خدمات سلامت در سراسر کشور مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.