به گزارش ایرنا، دکتر پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در آئین افتتاحیه بیست و دومین سمینار دانشجویان دارو سازی ایران در زنجان افزود: توجه به تجاری سازی علم از طریق توجه به فناوری، توسعه کیفی ظرفیت مراکز تحقیقاتی داروئی دانشگاه و راه اندازی مرکز پایلوت دارویی کهدر فاز اول به تولید مواد اولیه دارویی منتهی خواهد شد از دیگر راهبردهای این واحد دانشگاهی است.
وی، توجه ویژه به بین المللی سازی و توسعه همکاری های بین المللی از رهگذر مبادلات علمی فرهنگی و دانشجویی و توسعه همکاری های ملی را از دیگر راهبردهای علوم پزشکی زنجان ذکر کرد.
این مسئول ادامه داد: این کنگره بهانه ای برای گردهمایی باشکوه پرچمداران و فعالین عرصه دارویی کشور است، تا ضمن تبادلات علمی در قالب مقالات و سخنرانی ها، دغدعه ها و راهکارهای توسعه صنعت داروئی که دومین صنعت سود آور دنیا را ، مورد بررسی قرار دهند.
وی اضافه کرد: دانشجویان دارو سازی آینده ساران علوم صنعت دارویی کشور هستندو می توانند، هرچه بیشتر با ابعاد مختلف این رشته فرصت ها و تهدید های آن اشنا شوند.
این مسئول ادامه داد: حضور مدیران عالی رتبه داروسازی کشور ، رووسای داروسازی ، مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان از غنای خانواده داروسازی ایران حکایت دارد و همچنین حضور شر کتهای بزرگ و هلدینگ هایی بزرگ دارویی کشور در حمایت از برگزاری این کنگره نشان از ارتباط صنایع دارویی ایران با بدنه دانشگاهی و دانشجویی کشور در این رشته دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: برگزاری مدارس بهاره و تابستانه و پاییزه جلب مقالات متنوع ، داوری آنها ، هماهنگی و مشارکت اساتید دانشگاهی سراسر کشور، برگزاری پنل های صنفی و علمی همه نشان از توانمندی دانشجویان و لزوم اعتقاد به این سر مایه بزرگ کشور دارد.
این مسئول گفت: در زمانه ای که تهدیدات ، محدودیت ها هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد، اتکا به این سر مایه عظیم کشور را به سمت ثبات و رشد علمی و اقتصادی سوق خواهد داد که کلید آینده ای روشن برای کشور در دست جوانان این توانمند است.
وی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی با استعدادهای علمی فراوان توانمند تر از همیشه در تاریخ ایران ایفای نقش خواهد کرد و برگزاری چنین کنگره ای فرصت مهمی است چرا که ارتباط هر چه بیشتر گروههای هدف و نخبگان را با سایر اندیشمندان ایران زمین فراهم می کند.
قزلباش افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیش از با 30 سال حضور فعال در عرصه پرورش و آموزش نیروهای بهداشتی ، درمانی و دارو سازی طی 12 سال گذشته پنج دوره دانشجویان دکترای دارو سازی را به عرصه دارویی کشور عرضه کرده و هم اکنون نیز میزبان 50 دانشجوی مقطع phd است که امیدواریم در اینده ای نزدیک با استفاده از استعداد های موجود مقاطع تخصصی بیشتری ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، بیست ودومین سمینار دانشجویان دارو سازی ایران شامگام امروز/ سه شنبه/ در زنجان آغاز بکار کرد که تا روز جمعه ادامه دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.