محمدرضا انصاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هشت ماهه امسال برای 18 هزار و 190 نفر معرفی شده به آزمون در بخش های مختلف آموزشی، صنایع ساختمان و ادواری در تمامی شهرستان های استان آزمون برگزار شد.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان گفت: از این تعداد 10 هزار و 757 نفر موفق به کسب نمره قبولی شده و در آزمون های عملی شرکت کردند.
انصاری تصریح کرد: از تعداد کل معرفی شدگان به آزمون 15 هزار و 633 نفر مربوط به بخش آموزش های هماهنگ و پایان دوره مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی بود که 9 هزار و 353 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان خاطرنشان کرد: در این مدت پنج هزار و 308 فقره کارت الکترونیک هوشمند برای مهارت آموختگان و متقاضیان تعیین صلاحیت در بخش های مختلف صادر شده است.
وی تاکید کرد: طی هشت ماهه امسال تعداد سه هزار و 171 فقره گواهینامه برای تمدید، تعویض و اصناف صادر شده و در حوزه آموزشی و تفاهمنامه نیز تعداد 6 هزارو 239 فقره گواهینامه صادر شده است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان افزود: برگزاری دوره‌های مهارتی در مراکز جوار دانشگاه، یکی از رویکردهای اصلی در این دستگاه است که با جدیت دنبال اجرایی کردن آن در سطح زنجان هستیم.
انصاری تصریح کرد: رسالت اصلی این سازمان، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای مورد نیاز بازار کار، ارتقای مهارت شاغلان، تربیت نیروهای ماهر، نیمه ماهر، همچنین مبتدی است.
وی گفت: با ارائه آموزش های فنی و حرفه ای نیروی کار حرفه ای و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار تربیت می شود و بهره گیری از توانمندی آنها در بنگاه های اقتصادی امری مهم محسوب می شود.
انصاری اظهار داشت: از اهداف این اداره ارائه آموزش های مهارتی به صورت تخصصی بوده و در این راستا برنامه هایی از قبیل شبیه سازی بازار کار را مهیا کرده است.
به گزارش ایرنا، این استان با داشتن بیش از 152 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سالانه بصورت میانگین یک میلیون و 700 هزار نفر ساعت معادل 6 تا هفت هزار نفر را تحت آموزش های مهارتی خود قرار می دهد.
دوره‌های مهارتی استان در 14مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت و بیش از 145 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان خدمات ارائه می دهد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.