یکی از تجمع کنندگان که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از 200 خانوار در این بخش از شهر شوشتر سکونت دارند و مالک زمین های مذکور هستند با این حال اداره کل راه و شهرسازی در سکوت اداره کل منابع طبیعی در حال تصرف و تغییر کاربری این زمین ها است.
وی با ادعای اینکه اهالی سند مالکیت دارند، خواستار حمایت و کمک استانداری خوزستان به عنوان نماینده دولت در خصوص برطرف شدن این اختلاف ارضی شد.
امید زمانی مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی به خبرنگار ایرنا گفت: زمین های مذکور جزو دارایی های دولت بوده و راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت نمی تواند اجازه تصاحب یا تغییر کاربری این رمین ها را به افراد بدهد.
وی ادامه داد: زمین ها در هر شهری بر اساس طرح جامع شهری کاربری خاص خود را داشته و اجازه تغییر کاربری آنها وجود ندارد.
وی گفت: هرگونه تغییر کاربری از سوی اداره کل راه و شهرسازی تنها با مجوز کمیسیون ماده پنج به ریاست معاون عمرانی استانداری و هشت دستگاه دولتی ممکن است.
وی با تکذیب گرفتن زمین های خصوصی مردم از سوی دولت، بیان کرد: زمین های با مالکیت خصوصی به هیچ وجه از سوی دولت گرفته نشده و نمی شود و در مقابل نیز دولت اجازه تصاحب اموال ملی را به اشخاص نمی دهد.
گفتنی است در سال های گذشته در کنار کوی نیرو و در نزدیکی منطقه ای موسوم به بام شوشتر دولت در زمین های ملی ساخت پروژه مسکن مهر را اجرا کرده که به گفته اداره کل راه وشهرسازی
، برخی افراد ادعای مالکیت اجدادی بر بخشی از زمین های مجاور طرح را دارند.
شوشتر در شمال خوزستان و در دامنه کوه ها ی زاگرس قرار داشته و بر اساس سرشماری سال 95 بیش از 192 هزار نفر جمعیت دارد.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.