رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخونداری اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان گفت: حوضه زیدون یکی از حوضه های قدیمی بوده و به دلیل اهمیت آن در کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریب تاسیسات زیر بنایی پایین دست، در الویت مطالعات و اجرا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهراج خائیز در این باره گفت: مطالعات حوزه زیدون و اجرایی عملیات این بند در دهه هفتاد توسط جهاد کشاورزی با اهداف کنترل سیلاب و جلوگیری از زیر آب گرفتن اراضی روستاهای پایین دست و بخصوص روستای اسلام آباد و نیز کنترل فرسایش و رسوب و جلوگیری از تخریب اراضی زراعی و مرتعی و همچنین تامین آب شرب دام ساخته شده است.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخونداری منابع طبیعی خوزستان دلایل تخریب بند خاکی زیدون بهبهان را بر شمرد و گفت: بارندگی های شدید سالهای گذشته، نبود اعـتبارات و عدم نگهداری اصولی از دلایل تخریب این بند بوده است.

مهراج خائیز در پایان بیان داشت: حوضه زیدون یکی از حوضه های قدیمی بوده و به دلیل اهمیت آن در کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریب تاسیسات زیر بنایی پایین دست در الویت مطالعات و اجرا قرار گرفت ولی در شرایط فعلی به دلیل گذشت عمر مفید سازه های اجرا شده نیاز به تعمیر و نگهداری آنها ضروری است که در صورت تامین  و تخصیص اعتبار لازم به تدریج سازه های مذکور بر اساس الویت، ترمیم و اصلاح خواهند شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.