فرماندار شهرستان گتوند به نقش خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردم اشاره کرد و گفت: خبرنگار کسی است که با استفاده از تجربیات خود می تواند مسئولان کم کار را به چالش بکشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ  ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، علی غریبوند در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در این شهرستان، اظهار کرد: همه می دانید رسانه یکی از ارکان های دموکراسی است و بیشتر از شکل سنتی به شکل مدرن یا فضای مجازی تبدیل شده است  و بیشتر مردم مطالعه یا خبر رو بصورت مدرن و شبکه های جهانی(اینترنت) نگاه می کنند  و کمتر از شکل سنتی استفاده می شود.

غریبوند افزود: اولین ویژگی خبرنگار استعداد و زوق خبرنگاری است و یک خبرنگار می بایست مطالبه نگر باشد و در محل وقوع خبر حضور داشته باشد و خبر تهیه و منتشر نمایند و از نقل و قول ها دوری کند.

وی افزود: تاکنون به جز یک یا دو خبرنگار هیچگونه خبرنگاری در سطح شهرستان که مشکلات مردم را به مسئولان انعکاس دهند و یا بالعکس مشاهده نشده است.

فرماندار شهرستان گتوند به نقش خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردم اشاره کرد و  گفت:خبرنگارکسی است که با استفاده از تجربیات خود میتواند مسئولان کم کار را به چالش بکشاند.

خدری غریبوند افزود: خبرنگار می بایست خبر را از منبع خبری یعنی مسئول آن اداره تهیه و به مردم انعکاس دهد.

فرماندار گتوند بیان داشت : انتظار داریم که شما خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال تر باشید و انتظار داریم شما خبرنگاران سعی کنید جامعه نگر باشید و از خبر های منطقه ای یا محلی و برای شهرستان دوری کنید و از موضوعاتی که باعث حاشیه سازی برای مردم می شود، پرهیز نمایید.

پرویز رضایی معاون فرماندار شهرستان گتوند نیز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و قدردانی از رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند برای تشکیل این جلسه افزود: یک خبرنگار می بایست صداقت ،شفافیت و سرعت را سرلوحه خود قرار دهد و موجب شود که مخاطب را به خود جذب کند و مطالبات فرهنگی هنری ، سیاسی و اجتماعی مردم را به گوش مسئولین برسانند و از جهت دهی و سودهی جریانات پرهیز کند.

پرویز رضایی افزود: در برخی خبر ها بصورت استثنا مشاهده شده  دارای سمت وسوی سیاسی است و بعضاً غرضی در میان است که این چنین مسائل باعث دلسردی مسئولان آن حوزه و یا شهرستان شود.

وی افزود: یک خبرنگار باید اشرافیت لازم را داشته باشد و محدودیت های اعتبارات ادارات را بپذیرد و یک جانبه قضاوت نکند.

گفتنی است، برخی از خبرنگاران به ارائه دیدگاه های خود پرداختند و در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به خبرنگاران و اصحاب رسانه اهدا شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.