به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مهدی تاج پنجشنبه در حاشیه مجمع عمومی هیات فوتبال خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: اگر بازیکنان استقلال خوزستان و هر تیم دیگر غیر قانونی قراردادشان را فسخ کنند باشگاه می تواند علیه آن ها شکایت کند و به دنبال آن کمیته انضباطی و سازمان لیگ بر اساس قانون عمل می کند.
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این که قانون فسخ یک طرفه قرارداد از سوی فیفا تعین شده و سازمان لیگ موظف به اجرای آن است افزود: اگر مبلغ پرداختی به بازیکن کمتر از 50 درصد میزان قرارداد تعیین شده او باشد بازیکن اجازه فسخ قرارداد را به صورت یک طرفه دارد در غیر این صورت خلاف قانون عمل کرده و جریمه می شود.
وی در ادامه به تیم استقلال خوزستان اشاره کرد و گفت: چندی پیش باشگاه استقلال خوزستان طی نامه‌ای قصد واگذاری این تیم را داشت و در پی آن نیز باشگاهی از یک استان تقاضای خرید امتیاز تیم استقلال خوزستان را مطرح کرد که صراحتا با این اقدام مخالفت شد و اعلام گردید امکان فروش تیم وجود ندارد مگر این که تیم منحل شود و تیم دیگری از لیگ یک جایگزین استقلال خوزستان شود. ما جلوی خرید و فروش تیم ها محکم ایستاده ایم چرا که معتقدیم نباید فوتبال عاریتی و به صورت قرضی اداره شود.
تاج ادامه داد: خوشبختانه استان خوزستان با همکاری مدیر کل ورزش و جوانان به این نتیجه رسید که تیم داری کند و استقلال خوزستان را حفظ کند.در واقع اداره کل ورزش استان نقش حامی تیم را بعهده دارد و مالک اصلی تیم شرکت گروه ملی فولاد ایران است تا این تیم در دراز مدت به صاحبان سهام واگذار شود و مجموعه ای آن را هدایت کند.
وی در پاسخ به این پرسش که به چه علت هنوز پاداش قهرمانی تیم استقلال خوزستان در لیگ برتر پرداخت نشده است افزود: در کل برای تیم قهرمان از قبل پاداشی مشخص نشده است اما بر حسب قانون سهم و مبلغ دریافتی تیم قهرمان نسبت به سایر تیم ها بیشتر است که به نظرم پرداخت شد و اگر این کار انجام نشده باشد در اسرع وقت انجام می شود.

**فوتبال بانوان در خوزستان مغفول مانده است
رییس فدراسیون فوتبال ارزیابی خود را از فوتبال استان خوزستان مثبت اعلام کرد و گفت: حضور 3 تیم در لیگ برتر و 5 تیم در لیگ های دسته اول و دوم کشور و قهرمانی های متعدد تیم های پایه استان، نشان می دهد که شرایط خوبی در فوتبال خوزستان حکمفرماست گر چه فوتبال بانوان استان قدری مغفول مانده و باید به طور جدی حمایت شود، قطعا انتظار ما از فوتبال بانوان خوزستان به مراتب بیشتر است.
وی گفت: در سال های اخیر فوتبال پایه استان در رده‌ها نونهالان، نوجوانان و جوانان رشد قابل توجهی داشته و همیشه جز سه تیم برتر کشور بوده است این موضوع می تواند کمک بزرگی به فوتبال کشور و خوزستان کند.
6068
خبرنگار:پارسا شاکری ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.