به گزارش ایرنا پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس که تامین کننده میعانات گازی است و در شهرستان بهبهان قرار دارد 29 تیر پارسال برای جذب نیروی کار موردنیاز اقدام به برگزاری آزمون در 2شهرستان بهبهان و کلانشهر تهران کرد که پس از اعلام نتایج این آزمون، برخی جوانان بومی بهبهان به نحوه برگزاری آزمون، سئوالات و پذیرفته شدگان اعتراض کردند.
این افراد مدت هاست نسبت به آنچه بی عدالتی در نحوه برگزاری آزمون و پذیرفته شدگان می خوانند، اعتراض داشته و خواستار رفع این نواقص و ابهامات هستند.
سعید محلی یکی از جوانان شرکت کننده در این آزمون به ایرنا گفت: جوانان شهرستان بهبهان با وجود استعداد، با معضل بیکاری روبه رو هستند، و با وجود ابهاماتی که در این آزمون وجود داشت در آن شرکت کردند و امیدوار بودند سهم نیروهای بومی در استخدام این پالایشگاه افزایش یابد.
وی با نمایشی خواندن این آزمون ادامه داد:پیگیری بسیاری برای گرفتن کارنامه آزمون و مشاهده درصدها انجام دادیم اما از دادن کارنامه هم دریغ کردند و پس از آن تعدادی از جوانان به تهران مراجعه کردند که در آنجا تنها به آنها گفته شد رتبه شما کمتر از حدمجاز بوده است.
وی افزود:بیشتر افراد جذب شده در این پالایشگاه نیروهای غیر بومی هستند؛ این پالایشگاه مشکلات زیست محیطی بسیاری برای شهرستان بهبهان ایجاد کرده و در مقابل باید مدیران آن به سهمیه تعیین شده برای جوانان بهبهان عمل کنند.
تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با مسئولان پالایشگاه بیدبلند2 و فرماندار بهبهان در این زمینه بی نتیجه ماند. پیشتر فرماندار بهبهان در جمع این معترضان گفته بود: اعتراضات مستدل و قابل استناد و مطالباتی که قابل پیگیری باشد را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
محمد حری ادامه داد: اولویت ما در بحث اشتغال به کار‌گیری نیروی بومی است و همه تلاش خود را در این راستا بکار بسته و خواهیم بست؛ طبق آخرین آمار استخراجی از نتیجه آزمون از مجموع پذیرفته شدگان 41.4 درصد بومی شهرستان بهبهان و 29.6 درصد بومی استان خوزستان و 29 درصد غیر بومی ، یعنی 71 درصد نیروهای پذیرفته شده در آزمون بومی بهبهان و خوزستان هستند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.