به گزارش ایرنا نرگس رستمی دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری در اهواز اظهار داشت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مهمترین کانون و مرجع سیاستگزاری برای چالش های سلامت است و انتظار می رود با توجه به ظرفیت های مشارکت مردمی در تصمیم سازی، از جمله کانون ها، مجامع سلامت و خانه های مشارکت، شاهد حضور پررنگ تر مردم باشیم.
وی افزود: گزارش اعضای کارگروه استان نشان داد که برای پیگیری مصوبات، کار تحقیقاتی و علمی انجام شده و امید است با همکاری فعال نیروهای دانشگاه، اقدامات بر اساس اولویت ها صورت گیرد.
رستمی بیان کرد: در این راستا برنامه جامع سلامت استان باید در دستور کار قرار گیرد که انتظار می رود در خوزستان به خوبی پیگیری شود.
این مقام وزارت بهداشت ادامه داد: مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در راستای رفع چالش های حوزه سلامت در سطح ملی به استان ها ابلاغ می شود.
وی اضافه کرد: از جمله مصوبات اخیر این کارگروه ارتقای سلامت محصولات کشاورزی است که جهاد کشاورزی، دانشگاه و سازمان برنامه و بودجه باید مد نظر قرار دهند.
رستمی بیان کرد: بسته کاری خدمات سلامت کارکنان با هدف ارتقای سلامت کارکنان ادارات استان ها و شهرستان ها نیز از جمله این مصوبات است.
رییس اداره همکاری بین بخشی و هیات علمی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: توجه به کانون ها و مجامع سلامت و کیفیت آرد و نان و غنی سازی از دیگر مصوباتی است که در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سطح ملی پیگیری می شود.
مشاور اجرایی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: پیشنهاداتی که در شورای سلامت مطرح می شود باید سلامت محور باشد و با توجه به شیوع برخی بیماری ها، باید پراکندگی نوع بیماری ها در استان مورد توجه باشد.
غلامرضا حیدری افزود:روند برنامه ریزی در شورای سلامت و امنیت غذایی باید به گونه ای باشد که هر گونه تصمیم گیری در راستای سلامت مردم باشد و نگاه مادی نداشته باشیم.
معاون اجتماعی دانشگاه علم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: در سال 1395، 9 شورای سلامت با 108 مصوبه برگزار و 64 درصد اجرایی شد و عمده مشکلات آب اهواز، باوی و کارون، بیماری های واگیردار و نخاله های ساختمانی بود.
نوذر درستان افزود: در سال گذشته 9 جلسه با 80 مصوبه برگزارو 70 درصد آن اجرایی شد که عمده ترین مشلات تنفسی بود و با استفاده از تمام ظرفیت ها از جمله شهرداری و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب آمار بیماری تا حد زیادی کاهش یافت و در سال 97 تا کنون 9 جلسه با 66 مصوبه، برگزار شده است.
در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی امروز ، مسائلی از جمله وضعیت پسماندها، درصد مطلوبیت میکروبی و کلرسنجی آب استان و کانون های سلامت محلات مورد بررسی قرار گرفت.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.