به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم بجنورد با حضور پررنگ و معنوی خود در اجتماع عظیم منتظران ظهور بار دیگر ارادت خود را نسبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) نشان دادند.
برای نخستین بار در روز میلاد امام عصر(عج) مردم مرکز استان ساعت 10 صبح در مقابل مسجد حجت ابن الحسن(ع) تجمع و پس از خواندن دعای ندبه، برای اجرای دیگر برنامه ها از این محل به سمت بارگاه امامزاده سید عباس (ع) حرکت کردند.
جشن نیمه شعبان در محل امامزاده سید عباس(ع) با اجرای برنامه هایی مانند مداحی و مولودی برگزار و پایان مراسم هم به نماز جماعت ظهر و عصر پایان یافت.
به کسانی که اسامی و القاب مبارک حضرت مهدی(عج) را داشتند پس از مراسم نیمه شعبان در امام زاده سیدعباس ابن موسی ابن جعفر(ع) جوایز نقدی اهدا شد.
مهم ‌ترین هدف ها در برگزاری ویژه‌ برنامه‌های اعیاد شعبانیه تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌ گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی، شادباش تولد امام زمان (عج) و تلاش برای ارتقاء سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار است.
به گزارش ایرنا، پانزدهم شعبان سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) دوازدهمین پیشوای شیعیان است، یگانه منجی عالم بشریت که با ظهورشان پرچم عدالت و آزادگی را در سرتاسر عالم به اهتزاز درخواهند آورد و چراغ هدایت اهل یقین، برای دستیابی به کمال و رستگاری خواهد بود.
امامت امام زمان(عج)، فصل نوینی را در حیات سیاسی و اجتماعی مسلمانان ترسیم کرد تا منتظران حقیقی مهدی موعود(عج) لحظه ها را بی صبرانه، به انتظار ظهور آن یگانه منجی عالم بنشینند. امام همامی که بشارت میلادش را تمام فرستادگان پروردگار به بشریت داده بودند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی IRNABOJNURD@ پیگیری کنید.
ع/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.