به گزارش ایرنا، سیدعابس حسینی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برای ساماندهی بقیه گلزار شهدا در سال جاری مبلغ 15 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنون 30 درصد تخصیص یافته است.
حسینی درباره اشتغال جامعه ایثارگری گفت: یکی از مشکلات این نهاد مساله اشتغال فرزندان ایثارگران است و اکنون یک هزار و 50 نفر به عنوان بیکار در سامانه این نهاد ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به سهمیه 25 درصدی خانواده شهدا و ایثارگران در استخدامی ها افزود: تاکنون 130 نفر در دستگاه های اجرایی استان جذب شدند اما در این راستا برخی از ادارات از زیر بار مسئولیت خارج می شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی همچنین به پرداخت 140 فقره تسهیلات اشتغال به جامعه ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: موضوع مسکن تمام جانبازان و ایثارگران و جانبازان بالای 25 درصد را حل کردیم.
وی گفت: برای جانبازان زیر 25 درصد نیز سالانه به بیش از 600 نفر تسهیلات بانکی برای حل مشکل مسکن اعطا می شود.
حسینی در ادامه درباره بیمه درمانی هم اظهارکرد: تمام ایثارگران ما به غیر از ایثارگران زیر پوشش نیروهای مسلح از خدمات بیمه درمانی بهره مند هستند.
وی افزود: این نهاد موظف است که ایثارگرانی را که زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند،زیر پوشش بیمه سلامت ببرد و به همین منظور هم اکنون 23 هزار و 630 نفر از خدمات این بیمه برخوردارند.

**اعزام سالانه 150 نفر به خارج از استان برای درمان
حسینی در باره نحوه درمان این افراد هم گفت: با اجرای طرح تحول سلامت آمار اعزام افراد به خارج از استان کمتر شده است و به طور میانگین سالانه 150 نفر به خارج از استان برای درمان اعزام می شوند.

** فرهنگ ایثار و شهادت اسلحه دفاع از نظام است
وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در میان جوانان تاکید و اظهارکرد: امروز ترس دشمنان و استکبار جهانی از مساله هسته ای و یا موشکی نیست، آنها از فرهنگ ایثار و شهادت واهمه دارند.
وی بیان کرد: مردم باید در حفظ شاه کلید فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند، امروز بعد از انقلاب نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی مانند سوریه، یمن، عراق، استکبار جهانی هر آنچه را که در حربه داشت به صحنه آورد اما پیروز میدان فرهنگ ایثار و شهادت بود.
وی گفت: اکنون 9 هزار و 401 نفر ایثارگر در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 652 نفر شهید، 77 نفر جانباز بالای 70 درصد، یک هزار و 848 نفر جانباز بین 25 تا 69 درصد، چهار هزار و 450 نفر جانباز زیر 25 درصد و 374 نفر آزاده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.